Colobot Forum - International Colobot Community

Full Version: Feature: Animowane Gif w SatCom.
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Przed:
[Image: hqf5mbpik50b.png]
Po:
[Image: fw5yilbumt67.gif]
To był mój pomysł! Tongue Tylko nie GIF tylko renderowanie obiektu na żywo.
Jeżeli to twój pomysł to sorry xD.
(10-01-2015, 06:23 AM)krzys_h Wrote: [ -> ]To był mój pomysł! Tongue Tylko nie GIF tylko renderowanie obiektu na żywo.

A nie, bo mój, ja byłem pierwszy że nawet issuł o tym napisałem Tongue :

https://github.com/colobot/colobot/issues/576




(no, w pewnym stopniu, bo o SatComie nie pomyślałem (ale wciąż byłem pierwszy!))
To, że nie napisałem jeszcze nie znaczy że nie znaczy, że nie wymyśliłem Tongue
Ja przepraszam bardzo, ale Panowie nie mają dowodów, ja natomiast wpadłem na ten pomysł w 2009 roku, w trakcie konsumpcji szlacheckiego trunku herbacianego z dodatkiem specjalnie przystosowanego jedzenia napawając się fotonami wykrywanymi przez me organy widzące interpretowanymi jako SpaceShip lądujący na powierzchni jedynego naturalnego satelity ziemskiego, czegoż potwierdzeniem jest czy wy naprawdę dyskutujecie o tym, kto pierwszy wpadł na ten pomysł? Jak dzieci... :-)
Pytanie co do formatu. Gif to format bardzo popularny, jednak o przeciętnej jakości, to ledwo 255 kolorów. Może jakieś zapętlone video w np. webm, lub innym, multiplatformowym formacie?
Mówiłem: nie chcę GIFów, chcę renderowanie na żywo, włącznie ze zmianą kolorów zależnie od planety i ustawień wyglądu astronauty
(10-01-2015, 08:51 PM)krzys_h Wrote: [ -> ]Mówiłem: nie chcę GIFów, chcę renderowanie na żywo, włącznie ze zmianą kolorów zależnie od planety i ustawień wyglądu astronauty

++

Dodatkowe atuty to to, że unikniemy niepotrzebnego nadmiaru binarnych danych w colobot-data (i nie mówię tu teraz w kontekście puchnącej historii repo tylko w kontekście ogólnej przejrzystości i dostępności pewnych danych występujących w wielu miejscach gry).

Co do animowania różnych turntablesów obiektów z gry w SatComie, przydałaby się jakaś ładna tekstura na tło albo coś. Najlepiej by każdy obiekt miał swój plik podobny do scene, w którym można by było regulować takie rzeczy, jak oświetlenie obiektu, ustawienie kamery, kilka parametrów odnośnie animacji turntablesa, itd.

Jeśli chodzi o animowanie różnych grafów i schematów, to sprawa wydaje się nieco trudniejsza. GIF na pewno z racji swej archaiczności jest bezużyteczny. Filmiki WEBM i tym podobne empegi to lekki przerost formy nad treścią. Podobno istnieje format animowanego SVG, hmm...
I znów mamy dyskusje developerskie po polsku :/
Renderowanie na żywo byłoby problematyczne na mniej wydajnych urządzeniach, trochę głupio żeby gra ścigała w menu tekstowym.
Jeśli animacja svg byłaby wykonywalna w jakimś Blenderze, to fajnie, gorzej jeśli trzeba byłoby animować ręcznie.
Przecież renderowanie prostego turntablesa nie jest problemem, zwłaszcza, że ma to być jeden model tylko na scenę. Problemem może być tylko implementacja tego w obecnym SatComie, który potrafi crashować, mieć problemy z czcionkami i nawet wyciekami pamięci.

Z animacjami SVG, z tego co widzę, jest obecnie wciąż na tyle słabo, że prawdopodobnie musielibyśmy zrobić coś podobnego ale wg własnego rozwiązania. Chyba że implementacja JavaScriptu w grze i pisanie w nim prostych transformacji nodów/obiektów nie było by problemem?

Choć z animacjami SVG też nie można przesadzić. Jeśli niektóre przykłady mogą scrashować mojego niezawodnego Firefoxa, "to wiedz, że coś się dzieje..."

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Moire_Lines.svg
Satcom pewnie i tak dostanie rework, w końcu jeśli miałoby tu być implementowanie nowej składni czy Satcom online to i tak mogą tu być większe zmiany.