Nowe tryby do ProgramoBitwy - Printable Version +- Colobot Forum - International Colobot Community (https://colobot.info/forum) +-- Forum: [Archive] New forum (2015-2019) (https://colobot.info/forum/forumdisplay.php?fid=76) +--- Forum: Polish Forums (https://colobot.info/forum/forumdisplay.php?fid=73) +---- Forum: O wszystkim (https://colobot.info/forum/forumdisplay.php?fid=74) +---- Thread: Nowe tryby do ProgramoBitwy (/showthread.php?tid=662) |
Nowe tryby do ProgramoBitwy - DavivaD - 09-22-2015 1. Piłka nożna (z CeeBot4): - Zasady są proste. Trzeba zaprogramować kapitana drużyny i bramkarza. - Skład drużyny: 1 kapitan, 1 napastnik, 1 obrońca, 1 bramkarz. - Piłką może być biała materia organiczna z zmodyfikowaną fizyką (żeby można było ją popychać). - Gra się kończy róznicą 5 punktów. - Kamera jest z lotu ptaka. Screen: 2. Wyścigi (z CeeBot4): - Zasady: 1) Jeżeli grasz przeciwko komputerowi zaprogramuj swojego robota. 2) Jeżeli grasz przeciwko graczowi każdy z graczy ma zaprogramować swojego robota (max. ilość robotów do zaprogramowania: 10). - Skład: Od 2 do 10 robotów-ścigaczy. - Mapy mogą być różne. Od lądowych aż po latanie. - Kamera: Dowolna Screen: 3. Capture The Flag (pomysł z tego tematu): - Zasady: 1) Zanieś flagę (przedmiot) wroga do swojej bazy. 2) Jeżeli Zbieracz został zniszczony zostanie automatycznie skrytka z nowym zbieraczem. 3) Jeżeli wszyscy zbieracze zostaną zniszczeni - GAME OVER - Skład: 1 robot na kołach (Zbieracz), 4 działa na kołach (Ochroniarze), 10 zapasowych zbieraczy w skrytkach - Mapy mogą być różne. Od lądowych aż po latanie. - Kamera: Dowolna Screen: Nawet do CTF przeportowałem mapkę DOWNLOAD 4. King of the Hill (@Emxx52 podsunął pomysł) - Zasady: 1) Pierwsza i druga drużyna musi walczyć ze sobą i zdobyć kluczowe miejsce dla wygranej. 2) Rozgrywka trwa od 1-10 minut. 3) Wygrywa ten który najdłużej wytrzyma w kluczowym miejscu. - Skład: 5 robotów organicznych na nogach z możliwością respawnu - Mapa: Dowolna z zaznaczonym kluczowym miejscem (np. góra). - Kamera: Dowolna <BRAK SCREENU DLA TEGO TRYBU> RE: Nowe tryby do ProgramoBitwy. - tomangelo - 09-22-2015 Pierwsze zadanie to raczej po przepisaniu kodu fizyki. Nie wiadomo czy obecny silnik pozwala dodać taki bezwładny obiekt i ile pracy wymagałoby zaimplementowanie czegoś takiego. Drugi powinien być wykonywalny. Tak czy inaczej oba pomysły bardzo dobre, tylko najpierw kwestia czy możemy wykorzystać ćwiczenia z C4S w Goldzie. Swoją drogą, to pojawiła mi się w głowie myśl o osobnej odmianie wyścigu, gdzie dochodziłyby także takie elementy, jak np. zużywające się ogumienie. Taka mini Formuła 1 Byłoby to dodatkowe wyzwanie, gdyż kod przy wytyczaniu trasy musiałby uwzględniać także z jaką prędkością może wejść w zakręt, by nie wykręcić bączka. I lanie szampanem na końcu wyścigu Ten mój pomysł pewnie nie przejdzie, ale chciałem uwolnić tą wizję. RE: Nowe tryby do ProgramoBitwy. - RaptorParkowsky - 09-22-2015 (09-22-2015, 02:59 PM)tomangelo Wrote: tylko najpierw kwestia czy możemy wykorzystać ćwiczenia z C4S w GoldzieSzybciej zrobimy własne na ich podstawie w sumie. Jakoś wątpię by Otto nałożył jakiś specjalny patent na kurs piłki nożnej i wyścigi z CeeBot4 i CeeBot4-SCHOOL. (09-22-2015, 02:59 PM)tomangelo Wrote: zużywające się ogumienieCoś takiego było w BuzzingCars, gdy samochód zbyt długo jechał w lawie. Fajny ficzer w sumie. (09-22-2015, 02:59 PM)tomangelo Wrote: Pierwsze zadanie to raczej po przepisaniu kodu fizyki. Nie wiadomo czy obecny silnik pozwala dodać taki bezwładny obiekt i ile pracy wymagałoby zaimplementowanie czegoś takiego. Drugi powinien być wykonywalny.Tutaj również trzeba będzie specjalnie pozmieniać m.in. maksymalną szybkość i przyśpieszenie w fizyce/logice robotów. Poza tym, przydały by się prawdziwe modele dla BolidBotów, czy jak się one tam nazywały w CeeBot4 (dawno nie grałem...) zamiast PracticeBotów. Ciekaw jestem, czy gdybyśmy dostali źródła CeeBot3/CeeBot4, to w paczce byłyby też źródła renderu z cover artu, gdzie widać było te bolidy jako nieco zmienione PracticeBoty (swoją drogą mam wrażenie, że w ten cover art włożono więcej pracy, niż nad samą grafiką w tych CeeBotach...). Odnośnie ogółem pomysłu na code battlesy, jestem za. Każdy rozdział zawierał będzie załóżmy po jednej konkurencji w każdej kategorii (ewentualnie różne mapki do wyboru) + po jednym, dwóch ćwiczeniach, by średnio zaawansowani mogli poznać choć trochę podstawy, jak kodzić by w ogóle te code battlesy grać bez konieczności zaliczenia i zakucia Exercisesów i Challengesów. RE: Nowe tryby do ProgramoBitwy. - tomangelo - 09-22-2015 Swoją drogą trzeba pomyśleć, gdzie można wcisnąć przepisanie fizyki, to i tak trzeba wykonać niezależnie od wprowadzenia tych pomysłów w życie. Do obencych milestone'ów raczej nie będziemy tego wrzucać, w nich jest już dość napięty grafik jeśli chodzi o grzebanie w kodzie (SDL2, modele, CBOT, CEGUI). Albo dodajemy do planu wydanie 0.1.9 (opóźni prace nad CBOTem), albo czekamy z tym do 0.2.x. Samo 0.3.0 chyba też przemianuje się na 0.2.y, chyba że przedtem wydamy 10 kolejnych wersji. Trochę też wybiegając do przodu (w repo i tak na razie spokojnie, więc chyba można poteoretyzować), to pomyślałbym nad designem dla tych BolidBotów, o ile pomysł się przyjmie, rzecz jasna. Może coś w stylu samochodów klasy RC http://img2.findthebest.com/sites/default/files/2436/media/images/RedCat_Shockwave_535976_i0.jpg ? RE: Nowe tryby do ProgramoBitwy. - DavivaD - 10-08-2015 Zapomniałem dodać ustawień kamery... EDIT: Dodano... Wkrótce może wymyślę jakieś jeszcze inne pomysły na tryby. I wymyśliłem! CTF! Opisałem ten tryb w pierwszym poście KOTH! Też na górze. |