Feature: Głębia pola - Printable Version +- Colobot Forum - International Colobot Community (https://colobot.info/forum) +-- Forum: [Archive] New forum (2015-2019) (https://colobot.info/forum/forumdisplay.php?fid=76) +--- Forum: Polish Forums (https://colobot.info/forum/forumdisplay.php?fid=73) +---- Forum: O wszystkim (https://colobot.info/forum/forumdisplay.php?fid=74) +---- Thread: Feature: Głębia pola (/showthread.php?tid=684) |
Feature: Głębia pola - DavivaD - 10-18-2015 Prawdopodobnie najlepszy graficzny ficzer który mogłem znaleźć Chyba każdy wie o co cho Dla niekumatych: ftp://ftp.sgi.com/opengl/contrib/blythe/advanced99/notes/node268.html#depth_of_field.section Źródło: ftp://ftp.sgi.com/opengl/contrib/blythe/advanced99/notes/node265.html Przykładowy plik z Głębią Pola z 1997 roku: https://www.opengl.org/archives/resources/code/samples/redbook/dof.c Przykładowy plik z Głębią Pola z 1999 roku: https://www.cs.uaf.edu/~cs381/openglbk/dof.c Obraz: RE: Feature: Głębia pola - RaptorParkowsky - 10-18-2015 Ficzer dobry, ale nie bardzo, jeśli chodzi o kamerę główną w grze, która musi pozostać względnie czytelna. Chyba że chodzi o wykorzystanie w cutscenkach, kiedy tego typu efekt może być artystycznie przydatny i do woli regulowany, choć cutscenki inne niż większość obecnych animacji w GOLD nie są raczej pewne, a zastosowanie tego efektu do obecnych animacji odlotu, itp będzie wyglądało raczej dziwnie porównując obraz z resztą gameplaya. Dodanie tego typu efektu i tak byłoby pewnie jedną z ostatnich rzeczy którą się robi, zarówno w animacjach CGI jak i w upiększaniu gry. W przypadku Colobota bardziej opłacalnym efektem podobnego typu byłoby użycie motion-blur. |