Dyskusja o modelach i teksturach - Printable Version +- Colobot Forum - International Colobot Community (https://colobot.info/forum) +-- Forum: [Archive] New forum (2015-2019) (https://colobot.info/forum/forumdisplay.php?fid=76) +--- Forum: Polish Forums (https://colobot.info/forum/forumdisplay.php?fid=73) +---- Forum: O wszystkim (https://colobot.info/forum/forumdisplay.php?fid=74) +---- Thread: Dyskusja o modelach i teksturach (/showthread.php?tid=797) |
Dyskusja o modelach i teksturach - RaptorParkowsky - 05-14-2016 @Emxx52 : O przepraszam, co się niby "da" ? Ja się teksturami nie zajmowałem, tylko modelami. Toż to oczywiste, że pixel-artowe szczegóły przeniesione w trójwymiar wyglądają z lekka inaczej niż w 2D. Zwłaszcza gdy trzeba optymalizować geometrię obiektów do wykorzystywania zarówno w renderach CGI jak i do późniejszej łatwej modyfikacji i optymalizacji do wykorzystania w grze. EDIT: To teraz trzeba się zastanowić czy oficjalnie nie wdrożyć tych tekstur razem z tymi zaczętymi przez @Simbax'a do czasu aż nie stworzymy nowych modeli z ich własnymi teksturami. Jak dla mnie to byłoby niepotrzebne dokładanie sobie roboty, jeżeli ktoś chciałby kontynuować remastering wektorów tekstur obiektów. RE: Prace wznowione - radioactivity - 05-14-2016 Czy teoretycznie nowe modele nie mogłyby korzystać ze starych tekstur? Przynajmniej tymczasowo RE: Prace wznowione - tomangelo - 05-14-2016 @radioactivity : Nie do końca. Niektóre zmiany siatki będą wymagać pewnych korekt w teksturach, np. jeśli wymodeluję "ząbki" na chwytakach Grabbera, to będzie można usunąć cienie na ich teksturach, gdyż cieniowaniem zajmie się już silnik. Modelując moduł z przodu skafandra można pozbyć się go z tekstury. Oczywiście można wciąż korzystać ze starych tekstur, jednak nie będzie to miało sensu, oprócz tego będzie to psuć efekt. Powyższe trzy posty zostały wyodrębnione z racji offtopu z tematu Adriana o jego propozycji tekstur. Udzielam wyłącznie upomnienia - Emxx |