Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dynamiczne Cienie
#1
Tak sobie przęglądam czarną stronę mocy ciemne zakamarki internetu i znalazłem to:
http://www.opengl-tutorial.org/intermedi...w-mapping/
Może się to przyda do CG.
Sorry for my English
[Image: 76561198127157465.png]
#2
Metody opisanej w kursie nie możemy obecnie zastosować ponieważ wymaga OpenGL 3.0+. Wymagałoby to przepisania silnika graficznego. Istnieją podobne metody oparte na rozszerzeniach, np. GL_ARB_shadow, są one czasem dostępne dla OpenGL 1.3+.
"After three days without programming, life becomes meaningless."
~The Tao of Programming
#3
:/

A może to:
http://fabiensanglard.net/shadowmapping/index.php
Sorry for my English
[Image: 76561198127157465.png]
#4
Ta metoda używa shaderów, zapewne GLSL 1.1, czyli z OpenGL 2.0. Były pomysły na alternatywny silnik oparty na tej wersji z tego co pamiętam, tylko kto to zrobi?
"After three days without programming, life becomes meaningless."
~The Tao of Programming
#5
Wszystko jest z 2000 roku
Tutorial jak zrobić odbicia metaliczne: http://aklimx.sppieniezno.pl/nehepl/display.php?id=23
Tutorial jak zrobić "Dynamiczne" Cienie: http://aklimx.sppieniezno.pl/nehepl/display.php?id=27
Sorry for my English
[Image: 76561198127157465.png]
#6
A tak w ogóle to na jakiej wersji openGL działa Gold? 1.3?
#7
Maksymalnie OpenGL 1.5, ponieważ może używać VBO. Może być mniejsza, ale minimum to chyba 1.3 ze względu na multitexturing.
"After three days without programming, life becomes meaningless."
~The Tao of Programming
#8
Więc... jak? skorzystaliście z poradnika czy się wstrzymaliście nad tym?
Sorry for my English
[Image: 76561198127157465.png]
#9
Na razie nic nie jest ustalone.
Ostatnio całe ICC jest jakby uśpione. W przypadku Raptora jest to spowodowane problemem z internetem, reszta prawdopodobnie ma nawał nauki.
Spoiler :
[Image: unknown.png]
#10
Pozwolę sobie na mały offtop.

@Up niestety ma rację, przynajmniej jeżeli o mnie chodzi. Praktycznie każdy dzień do końca marca włącznie mam już zawalony, klasa maturalna robi swoje (i tak, wiem, że to spacerek w porównaniu ze studiami i w ogóle).

@DavivaD: Na pewno zostaniesz poinformowany o ewentualnie podjętej decyzji. Wink
[Image: 76561198011930439.png]
"But there's no sense crying over every mistake, you just keep on trying 'till you ran out of cake" - GLaDOS
#11
Zrobiłem prototyp renderowania Shadow Volume w OpenGL. Bardzo prosty, ale działa. Nie dodam tego do Colobota, bo nie mogę go normalnie kompilować i testować na Windows. Niby mogę kompilować na maszynie wirtualnej z Linuksem, ale testowanie jest do bani bo mam mało fps-ów, a jak dodałbym Shadow Volume to już w ogóle by była kicha. Gdy będę miał trochę czasu to spróbuję poprawić ten konflikt z boost::filesystem na physfs, ale trochę to zajmie, bo biblioteki jeszcze nie znam. I jest jeszcze atan2() do dodania.

Link do testu Shadow Volume
"After three days without programming, life becomes meaningless."
~The Tao of Programming
#12
Teoretycznie na Windows wszystko powinno działać przy kompilacji z MSYS (poza po4a), ewentualnie na wirtualce można kompilować przez MXE.
Spoiler :
[Image: unknown.png]
#13
Teoretycznie. Praktycznie mam niezgodności w bibliotekach, przez co nie mogę tego zlinkować.
"After three days without programming, life becomes meaningless."
~The Tao of Programming
#14
Możesz zainstalować darmowego Windows 10 Technical Preview.
Link: http://windows.microsoft.com/pl-pl/windo...w-download
Sorry for my English
[Image: 76561198127157465.png]
#15
(03-05-2015, 03:17 PM)DavivaD Wrote: Możesz zainstalować darmowego Windows 10 Technical Preview.
Link: http://windows.microsoft.com/pl-pl/windo...w-download

Uhm, po co Windows 10, skoro tu chodzi o problem kompilatora?
Spoiler :
[Image: unknown.png]
#16
(03-05-2015, 11:11 AM)tomaszkax86 Wrote: Nie dodam tego do Colobota, bo nie mogę go normalnie kompilować i testować na Windows.

To jest powód.
Sorry for my English
[Image: 76561198127157465.png]
#17
No i co ma do tego zmiana wersji z 7 na 10 skoro kompilacja wciąż jest trudna?
Spoiler :
[Image: unknown.png]
#18
Nwm... Biblioteki?
BTW: Jak idą prace?
Sorry for my English
[Image: 76561198127157465.png]
#19
Dobrze idą. Zaimplementowałem cieniowanie typu shadow mapping w starszym OpenGL (1.4). Można to dodać do Colobota. Nie jest to tyle roboty co myślałem, ale pewne zmiany będą konieczne. Mogę się tym zająć gdy tylko przejdziemy do grzebania w silniku graficznym. Jakby ktoś był zainteresowany implementacją, postawiłem repo z kodem:
https://github.com/tomaszkax86/Legacy-Op...ow-Mapping (tak, to Java)

[Image: 8NfqpmC.png]
"After three days without programming, life becomes meaningless."
~The Tao of Programming
#20
0.1.5 jest prawie gotowy do wydania, nie ma żadnych otwartych issues, wymaga jeszcze kilku poprawek i trochę testów. 0.1.6 skupiać się będzie na silniku 3D, więc akurat będzie okazja do wprowadzenia tego w życie.
Spoiler :
[Image: unknown.png]


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)