Jakiś czas (czytaj około 2 lat) temu, sam nie wiem po co, zebrałem ze starego i nowego forum wszystkie pomysły które wtedy znalazłem na temat nowości w Colobocie. Plik jest "surowy", czyli po prostu kopiuj wklej do notatnika. Zostawiam go tutaj, jeżeli ktoś byłby zainteresowany.
Im więcej człowiek się uczy, tym więcej wie. Im więcej wie, tym więcej zapomina. Im więcej zapomina, tym mniej wie. Im mniej wie, tym mniej zapomina. Więc po co się uczyć?
03-08-2015, 10:37 PM (This post was last modified: 03-08-2015, 10:38 PM by tomangelo.)
Po kolei (prawie):
Drewniane kostki tytanu - to brzmi jak kartonowa stal, czy mięsny asfalt. Innymi słowy - bez większego sensu.
OP robot linijkę niżej - Zbyt OP
Mały thumper - nawet ciekawe, ale raczej do jakiegoś Colobot Teen Gold, czy czegoś takiego.
Robot antymaterii - trochę zbyt OP
Robot budowniczy - już są takie plany co do Golda, tylko będzie on raczej na bazie standardowych botów, tylko zamiast armaty/chwytaka miałby właśnie działko neutronowe. Chociaż to hakowanie stron internetowych jest raczej poza planami.
Rusztu na kołach - ???
Uzdrowiciel < naprawia roboty z odległości ok. 50 m. > - obecnie osłaniacz ma taką funkcję.
Wszystkiego nie doczytałem, strasznie tego dużo, jednak sporo z tych pomysłów mogłoby się nadawać jako elementy Colobot 2, ew. jako mody do jakichś scenariuszy tworzonych przez społeczność (o ile kod pozwoli na takie modyfikacje).
Drewniane kostki tytanu - to brzmi jak kartonowa stal, czy mięsny asfalt. Innymi słowy - bez większego sensu.
[...]
Uzdrowiciel < naprawia roboty z odległości ok. 50 m. > - obecnie osłaniacz ma taką funkcję.
Jak już napisałem było to po prostu kopiuj-wklej, nawet nie sprawdzałem czy to ma jakiś sens. Te najdziwniejsze pochodzą pewnie z opowiastki i szalonej fabuły.
Im więcej człowiek się uczy, tym więcej wie. Im więcej wie, tym więcej zapomina. Im więcej zapomina, tym mniej wie. Im mniej wie, tym mniej zapomina. Więc po co się uczyć?
@krzys_h: Na pewno dasz radę bez użycia GPU wyrenderować coś takiego w 4K z 24 samplami w zaledwie pół godziny? Oj, chyba nie ;P . I nie dam Ci monopolu na rendering wszystkiego, co powstaje w Raptory Parkowski Studio, bo długi rendering ma swój urok i jest po co wstać od komputera, by pójść na spacer . Poza tym, rendering tego w 4K jest nieopłacalny i tylko by bardziej wyeksponowało polygonozę dymka z tekstem.
A wracając do tematu:
Quote:robot ma z przodu gąsiennice, a z tyłu koła. Na bokach robota znajdują się działka organiczne, a na górze jest ramię robota :grab: . Ma właściwości robota nurka. Jest dobrze opancerzony przez co mrówki są na niego bezsilne.
robot jest niewyobrażalny, potężny, niezniszczalny, potrafi zmieniać rozmiary, latać, niszczyć, plugawić, infekować, hakować, programować samego siebie, pobierać filmy w rozdzielczości 4k, muzykę w *.flac, potrafi używać sarkazmu, śmiać się z głupich tematów, wyzwolić Koreę Północną z pod władzy totalitarnej, rządzić Ameryką i rozwiązać Unię Europejską. Ponadto parzy świetną kawę.
Rozwaliło system... Było coś takiego w Starym PPC? Nie przypominam sobie jakoś.
Quote:Komputer DNA - jest to komputer który potrafi modyfikować kod DNA według zadanego programu
Bez sensu. Równie dobrze możnaby to zrobić w AutoLab.
Quote:Superkomputer (po prostu komputer do wymagających obliczeń)
Egien. ResearchCenter ma ponad 65 tysięcy procesorów. Czyli jeśli będę chciał coś ambitnego wyrenderować, to wystaczy że uruchomię Colobota. Nawet tego Mantowego, 1.9-PL ;P .
Quote:Wieża telewizyjna - odbiera informacje z kamery, modyfikuje ją, a na samym końcu wysyła zmodyfikowaną informację do ekranu.
Kamera - nagrywa film i wysyła go(na żywo) do wieży telewizyjnej.
Ekran - odbiera informacje z wieży telewizyjnej, przetwarza je na film i go odtwarza.
Stacje przekaźnikowe mogłyby pełnić taką funkcję, ba, całe protokoły łączności można by na tym w CBOT pisać ;P . A na multi hakować czyjeś sieci stacji przekaźnikowych.
Ważniejsze skomentowałem, choć tego typu rozmowy (jeśli mają na poważnie być wkładem w projekt GOLD) wolałbym omawiać w przeznaczonym do tego dziale developerskim.
Zawody w budowaniu i hakowaniu sieci byłyby nawet ciekawe. Są 2 ekipy: webmasterów i hackerów. Pierwsi mają trochę czasu na budowę sieci, która ma oprzeć się hakerom i być sprawna po zakończeniu rundy. Drudzy starają się w jakiś sposób ją zdestabilizować, zakłócić przekaz, unieruchomić sieć lub cokolwiek.
Może niekoniecznie w tej formie, ale coś w podobie można byłoby kiedyś spróbować jakoś zorganizować.
No i faktycznie, starajmy się jednak w miarę możliwości pisać w angielskich działach, być może komuś jeszcze mogłoby się to spodobać, natchnąć, czy cokolwiek, ale w obecnej formie nie mógłby tego nijak zrozumieć. Teraz gdy ktoś wchodzi na forum widzi aktywność tylko w polskim dziale. Tymczasem angielskie świecą pustkami, prawie jak na poprzednim forum.
Quote:robot ma z przodu gąsiennice, a z tyłu koła. Na bokach robota znajdują się działka organiczne, a na górze jest ramię robota :grab: . Ma właściwości robota nurka. Jest dobrze opancerzony przez co mrówki są na niego bezsilne.
robot jest niewyobrażalny, potężny, niezniszczalny, potrafi zmieniać rozmiary, latać, niszczyć, plugawić, infekować, hakować, programować samego siebie, pobierać filmy w rozdzielczości 4k, muzykę w *.flac, potrafi używać sarkazmu, śmiać się z głupich tematów, wyzwolić Koreę Północną z pod władzy totalitarnej, rządzić Ameryką i rozwiązać Unię Europejską. Ponadto parzy świetną kawę.
Rozwaliło system... Było coś takiego w Starym PPC? Nie przypominam sobie jakoś.
OFFTOP
Niektórzy mogą się zastanawiać czemu oryginalny kod colobota jest taki zawalony.
Ponieważ w colobocie NIGDY nie usuwali niczego co było.
Np. Robby - Widzieliśmy go TYLKO na screenach wersji beta tej pięknej gry a on wciąż w obecnym Colobocie jest, trzeba tylko go odkopać z gruzów.
Mam na to przysłowie:
"W naturze nic nie ginie"
Ja właśnie tak podstąpiłem i dodałem sobie do Colobota Original Robbego za pomocą komendy "toto" w konsolce.
Chociaż przywrócenie Robbego do colobota było "izi" to przywrócenie wszystkich innych pozostałości nie będzie już takie łatwe...
Inne komendy które mi się udało stworzyć:
FreezeTime - prototyp aktywnej pauzy
Toto - zmienia zaznaczony obiekt w Robbego
Boom - Niszczy obiekt (wybuchem)
Burn - Niszczy obiekt (Spaleniem)
Speed - Przyszpiesza grę o 8.0x
Toy - Zmienia obiekt w wersję zabawkową
Dzięki CBOTowi udało mi się wkroczyć w sfere C++.
/OFFTOPWiem... warnik leci za double :{
A ja mam pomysł!
Może dodamy do komendy 'produce();' kolejną funkcje na coś w typie 'clip=LICZBA', 'magnifyDamage=LICZBA' czy 'power=LICZBA'
To może urozmaicić gre
A to na pewno mi się to przyda w AfC:R (co znaczy o wyższej wsobodzie w programowaniu walk miedzy botami gdzie druga baza ma mniej życia u produkowanych botów)