Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nowe tekstury do Gold Edition
#1
Zgodnie z obietnicą zamieszczam zbiór zdjęć do wykorzystania w nowych teksturach nieba, obrazy są w formacie PNG:
https://drive.google.com/folderview?id=0...sp=sharing

Co prawda póki co ciężko o wspomniane "czerwone niebo" czy tego typu efekty na niebie, ale na pewno z tego zbioru wybierze się coś lepszego do danych tekstur.

Następne co mógłbym porobić to tekstury gruntu, różnych powierzchni (asfalt,ziemia,trawa), takie coś chyba też by się przydało?
Z tym, że chyba tego typu elementy najlepiej byłoby robić z mniejszych ogniskowych i większych odległości?
#2
Świetnie. Pobiorę je przy najbliższej okazji nocnego nerdzenia (dosyć dużo tego, a moje internety mobilne nie naliczają transferu jedynie w nocy...). W miarę postępu obróbki będę gotowe tekstury kolejno wrzucał i wtedy będziemy wybierać, co najlepsze do gry.

(07-25-2015, 09:26 AM)michx Wrote: Co prawda póki co ciężko o wspomniane "czerwone niebo" czy tego typu efekty na niebie, ale na pewno z tego zbioru wybierze się coś lepszego do danych tekstur.
To zrozumiałe. Często wieczorami zachmurzenie jest ostatnimi czasy na tyle spore, że słońce jest całkowicie zasłonięte, także w mojej miejscowości. Mimo to mam nadzieję, że jeszcze w tym roku będą dogodne okazje do zrobienia tego typu zdjęć.

(07-25-2015, 09:26 AM)michx Wrote: Następne co mógłbym porobić to tekstury gruntu, różnych powierzchni (asfalt,ziemia,trawa), takie coś chyba też by się przydało?
Z tym, że chyba tego typu elementy najlepiej byłoby robić z mniejszych ogniskowych i większych odległości?
W przypadku asfaltu owszem. Wcześniejsze zdjęcie, które obrobiłem na próbę, reprezentowało nieco za mały obszar ulicy. Po zrobieniu z tego tekstury bezszwowej i ułożeniu obok siebie segmentów tak wykreowana ulica sprawiała wrażenie nieco żwirowej (poszczególne grudki asfaltu były nierealistycznie duże. Domyślam się, że tego typu zdjęcia najłatwiej byłoby zrobić z dachu/któregoś piętra budynku (zależnie od możliwości obiektywu), lub (w przypadku zdjęcia dość sporego obszaru trawy/ziemi) z dachu samochodu.
#3
A co np. jeżeli chodzi o powierzchnię księżyca, tutaj chyba trzeba będzie zrobić to w jakiś sposób graficznie, bo powierzchnie księżyca oryginalne colobota diametralnie różnią się od prawdziwych zdjęć - http://3.bp.blogspot.com/-chPYZLkNTtw/UW...e_1024.png
Podłożenie takiej tekstury może zburzyć nieco klimat oryginału/zmienić nieco wygląd samej planety.
#4
Jak ma zmienić na lepszy, to nie widzę problemu.
profanacja
[Image: XvN5CTW.png] [Image: UYXyyMS.png]
#5
(07-25-2015, 12:23 PM)michx Wrote: A co np. jeżeli chodzi o powierzchnię księżyca, tutaj chyba trzeba będzie zrobić to w jakiś sposób graficznie, bo powierzchnie księżyca oryginalne colobota diametralnie różnią się od prawdziwych zdjęć - http://3.bp.blogspot.com/-chPYZLkNTtw/UW...e_1024.png
Podłożenie takiej tekstury może zburzyć nieco klimat oryginału/zmienić nieco wygląd samej planety.

Tekstura powierzchni Księżyca w Colobot została zrobiona przy użyciu zdjęć powierzchni Księżyca, ale w zdecydowanie za wielkiej skali. To, co widać grze na obszarze, załóżmy, dziesięciu metrów kwadratowych, nie jest księżycowym piaskiem, a wielokilometrowymi kraterami ze zdjęć NASA Wink .

Generalnie panuje tutaj niepisana zasada, że jeśli coś wygląda po prostu lepiej, to istnieje prawdopodobieństwo, że się przyjmie. Dobrym przykładem było tu zdjęcie gwiazd na nieboskłonie Księżyca, które było przez jakiś czas nieoficjalnie wprowadzone do gry. Było ich po prostu więcej (co jest bardziej realistyczne, zważywszy na fakt braku atmosfery na Księżycu, która u nas na Ziemi, w połączeniu z oświetleniem miast nocą, zasłania bardzo wiele średnio widocznych, mniejszych gwiazd). To zdjęcie, razem z innymi teksturami, będzie miało swój come back, gdy wszelkie prace porządkowe z tym związane będą na odpowiednim poziomie.
#6
Ja jestem za zmianą na bardziej realistyczny.
#7
Dzięki wielkie. Kilka zdjęć z poprzedniej paczki wstępnie już obrobiłem, choć prace idą powoli ze względu na wyższy priorytet prac nad odnowionymi teksturami UI.

(08-16-2015, 11:02 AM)michx Wrote: Natomiast natrafiłem na pewną przeszkodę w prostej podmianie plików graficznych- gdy wrzucam plik tekstury lawy do gry to Colobot znacząco zmniejsza głębie kolorów tej tekstury. Takie coś nie występuje o ile dobrze wiem przy np. teksturach nieba. Byłbym wdzięczny za wyjaśnienie dlaczego tak się dzieje.
W Colobot: Gold Edition? Dziwne, do tej pory zauważyłem takie zachowanie tylko w oryginalnym Colobocie i to w... teksturach nieba, a nie wody/lawy bądź gruntu. Oryginalny Colobot rzeczywiśce zmieniał kolory na 16-bit.
#8
(08-16-2015, 11:35 AM)RaptorParkowsky Wrote: Dzięki wielkie. Kilka zdjęć z poprzedniej paczki wstępnie już obrobiłem, choć prace idą powoli ze względu na wyższy priorytet prac nad odnowionymi teksturami UI.


(08-16-2015, 11:02 AM)michx Wrote: Natomiast natrafiłem na pewną przeszkodę w prostej podmianie plików graficznych- gdy wrzucam plik tekstury lawy do gry to Colobot znacząco zmniejsza głębie kolorów tej tekstury. Takie coś nie występuje o ile dobrze wiem przy np. teksturach nieba. Byłbym wdzięczny za wyjaśnienie dlaczego tak się dzieje.
W Colobot: Gold Edition? Dziwne, do tej pory zauważyłem takie zachowanie tylko w oryginalnym Colobocie i to w... teksturach nieba, a nie wody/lawy bądź gruntu. Oryginalny Colobot rzeczywiśce zmieniał kolory na 16-bit.

Usunąłem tą paczkę, którą dziś wrzuciłem, bo przeglądając raz jeszcze pliki zauważyłem, że przesłona była ustawiona na trochę zbyt niską wartość (co przekładało się na nieco mniejszą ostrość na krawędziach), postaram się jeszcze raz skompletować pliki i wtedy wrzucę. Po prostu chcę żeby było to możliwie jak najlepiej zrobione a nieco obniżona ostrość na krawędziach obrazu może mieć pewien negatywny wpływ na ogólny odbiór takich tekstur. W sumie nic straconego, bo dołączę jeszcze parę innych tekstur. Z tym, że chciałbym wiedzieć czy opłaca się robić trochę więcej zdjęć np. skałom itd. ? Czy to się przyda przy przyszłych teksturach np. gruntu na poszczególnych planetach? Czy raczej póki co - trawa, niebo i asfalt? 
Sorki za zamieszanie, ale jak mówię nie byłem zbytnio zadowolony po ponownym przeglądzie zdjęć. Wink
#9
Tak, póki co lepiej jakieś prostsze zdjęcia, które można łatwo zapętlić w bezszwowe tekstury prostego gruntu, wody, nieba i asfaltu. Sam nie jestem jeszcze zbyt zaawansowanym grafikiem, by potrafić odpowiednio zmontować kilka zdjęć różnych skał i gruntu w jedną teksturę - do tego bym musiał się jeszcze podszkolić, a obecnie mam nieco zabawy jeszcze z Blenderem i zaległymi od roku renderami niektórych tekstur z UI Smile.

Jestem ciekaw, jak będą wyglądać te nowe zdjęcia chmur. Nie bardzo znam się na fotografii, ale rzeczywiście z tą mniejszą ostrością na krawędziach mogą nieco dziwnie wyglądać.

Dostosowałem nieco teksturę lawy, by barwą była podobna do oryginalnej. Poprzednia była nieco zbyt kontrastowa i oczoje*na Smile , co na tle obecnych tekstur gruntu na Wulkanii nie wyglądało dobrze. Zachowałem jednak Twoją wersję tej tekstury. Być może będzie lepiej grała z nowymi tekstur gruntu dla Wulkanii, gdy będą gotowe.
http://i.imgur.com/AAqnEjB.png
#10
Witam po przerwie!
Zauważyłem, że na forum tematy związane z produkcją tekstur zyskują na popularności. W związku z czym chciałbym podzielić się moimi zaległymi i nowszymi zdjęciami, które mogą posłużyć w tworzeniu gry. Są nowe zdjęcia nieba - całkiem fajne, niestety nadal bez efektu czerwonego nieba, ale może coś takiego w ciągu najbliższego czasu uda się zrobić. Zdjęcia ogółem mają nieco zbyt dużą ostrość (rzuca się to przy cropie 100%), ze względu na ustawienia aparatu, ale myślę, że to nie problem, tym bardziej biorąc pod uwagę rozszerzenie PNG (jak wtedy-przekonwertowałem z RAW do PNG).

P.S. Niektóre zdjęcia nadają się do wycięcia (mają trochę zbyt nieostre rogi lub znajduje się tam to czego być nie powinno na teksturze).
LINK (tekstury spakowane w RAR): https://drive.google.com/folderview?id=0...sp=sharing
#11
Witam również po długiej przerwie! Wygląda na to, że będę się musiał solidnie przyłożyć do roboty, by te wszystkie zdjęcia obrobić, zoptymalizować i zaimplementować jako oficjalne assety do gry. Niechaj tylko znajdę jakąś wolną noc, gdy internety znośnie działają, i dzień, w którym jestem w pełni wyspany i nie mam żadnej randki w planach... Wink

Anyway witaj ponownie na forumach. Mam nadzieję na udaną współpracę.
#12
Udało mi się uchwycić zdjęcie z efektem czerwonego nieba. Nie jest to do końca to co bym chciał, ale ciężko znaleźć takie warunki jakie uchwycono na zdjęciu w oryginalnej Colobot'owej teksturze.
Link do plików PNG spakowanych w archiwum RAR(zdjęcia w 100% zbliżeniu nie powalają, bo akurat gdy je robiłem pod ręką miałem kitowy obiektyw, jednak myślę, że do tekstur wystarczy, trzeba to tylko fajnie obrobić):
https://drive.google.com/file/d/0B61UcL3...sp=sharing
#13
Czerwone niebo wyszło naprawdę świetnie, myślę że coś z tego będzie. W przyszłym miesiącu będę wdrażał kilka nowych tekstur do gry by zdążyć na 15 rocznicę Colobota, kilka z nich pochodzi z Twoich zbiorów @michx . Co do np zdjęcia muru, cóż nie widzę jakoś sensu i zastosowania do naszej gry. Reszta będzie jeszcze do rozpatrzenia.
#14
(09-01-2016, 03:31 PM)RaptorParkowsky Wrote: Czerwone niebo wyszło naprawdę świetnie, myślę że coś z tego będzie. W przyszłym miesiącu będę wdrażał kilka nowych tekstur do gry by zdążyć na 15 rocznicę Colobota, kilka z nich pochodzi z Twoich zbiorów @michx . Co do np zdjęcia muru, cóż nie widzę jakoś sensu i zastosowania do naszej gry. Reszta będzie jeszcze do rozpatrzenia.

No to chyba będzie właściwsze do pierwszych misji na Ziemi.
Trochę przycięte pierwsze dwa, ale może co nieco się z tego ukleci.

Link do pobrania: https://drive.google.com/file/d/0B61UcL3...sp=sharing

Nie wiem jak idą pracę, ale
#MakeColobotGreatAgain
#15
@michx Póki co wybudzam się z snu zimowego, no i jeszcze ustalamy co będziemy robić z tak dużymi plikami binarnymi/graficznymi w projekcie opartym głównie na GitHubie, który niespecjalnie lubi takie pliki. Ale na pewno po ustaleniach i przygotowaniu specjalnego serwera pod to wszystko będziemy testować różne warianty tekstur i modeli w grze i zapewne (a przynajmniej mam taką nadzieję) przyspieszy dynamika rozwoju graficznego gry. Dzięki za kolejne, bardzo dobre zdjęcie nieba.
#16
(04-17-2017, 12:58 AM)RaptorParkowsky Wrote: @michx Póki co wybudzam się z snu zimowego, no i jeszcze ustalamy co będziemy robić z tak dużymi plikami binarnymi/graficznymi w projekcie opartym głównie na GitHubie, który niespecjalnie lubi takie pliki. Ale na pewno po ustaleniach i przygotowaniu specjalnego serwera pod to wszystko będziemy testować różne warianty tekstur i modeli w grze i zapewne (a przynajmniej mam taką nadzieję) przyspieszy dynamika rozwoju graficznego gry. Dzięki za kolejne, bardzo dobre zdjęcie nieba.

Wysyłam bezstratne PNG, bo taka była z początku prośba, mogłem wysyłać JPG, ale wtedy kiepsko by się to obrabiało. Finalne pliki będzie można chyba skompresować do kilku mb Smile
#17
Dziś się zabieram za tworzenie nieba właśnie z tych zdjęć. W końcu Big Grin


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)