Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Prace wznowione
#61
(05-20-2016, 07:27 PM)Simbax Wrote:
(05-20-2016, 01:41 PM)Simbax Wrote: Zostało mi powiedziane, że mam odświeżyć tylko interfejsowe tekstury, a modelowych nie ruszać, bo i tak będą do zmiany/wywalenia wraz z nadejściem nowych modeli, oto, co z resztą.

Ale tą sprawę myślę, że rozwiązaliśmy już, chyba, że ktoś ma coś przeciwko rozwiązaniu podanemu kilka postów wyżej.

Ktoś pracował tak na serio nad nowymi modelami? Bo ostatnio to wszystko było blokowane przez oczekiwanie na kolejny nowy format plików modeli. Jak dla mnie to nie ma sensu. Kilka lat prób i nic się nie zmieniło, mimo że są możliwości.

(05-20-2016, 07:27 PM)Simbax Wrote:
(05-20-2016, 06:40 PM)tomaszkax86 Wrote: dlaczego się ich trzymamy

Bo są postanowieniami?

Jak sobie gruby człowiek postanawia schudnąć, a tydzień później zjada dwadzieścia cheeseburgerów na obiad i nadal nie jest zapisany na siłownię, to znaczy, że złamał postanowienie, i powinien się z tym czuć źle i spróbować jeszcze raz. Jeśli notorycznie łamie postanowienia o schudnięciu, to znaczy, że jest niezdyscyplinowanym mentalnym dzieckiem, które jeszcze w dodatku ma pretensje do wszystkich, którzy będą mu wytykać, że jest gruby. W końcu inaczej się bronić nie umie jak obwiniając cały świat o to, że zdrowy człowiek nie jest gruby i otyłość jest uznawana za negatywną cechę.

Mam nadzieję, że widzicie związek.

(05-20-2016, 06:40 PM)tomaszkax86 Wrote: Z tego co widzę, to one tylko przeszkadzają w postępie nad grą.

Nieprzestrzeganie tych ustaleń przeszkadza, a nie one same w sobie. Gdyby były przestrzegane, to by nie było miliona bezowocnych dyskusji, które miały być zakończone raz na zawsze... odpowiednimi ustaleniami.

To zależy co sobie postanowimy. W trakcie robienia gry postanawiamy sobie różne rzeczy i nie wszystkie sprawdzają się w praktyce. Ślepe przestrzeganie kiepskich zasad tylko wstrzymuje postęp. Jak do tej pory postanowienie dotyczące tego, kiedy i w jaki sposób pracujemy nad modelami i teksturami nie przyniosło żadnych wymiernych efektów. Przyszła osoba i zaczęła robić coś dobrego, tylko w inny sposób. W końcu jest jakiś postęp. Mimo to chcesz to blokować, bo jest to niezgodne z tym, co określiliśmy na początku? To jest obłęd. Nie na tym polega Open Source. Wszystko powinno się dostosowywać do realiów. Dyskusje są po to, aby określić co trzeba zmienić w projekcie i ewentualnie w jego zarządzaniu. Ale jeśli uważasz, że dyskusje na ten temat są niepotrzebne, bo mamy się trzymać jednych ustaleń do samego końca, to ten projekt już umarł. Sam wiesz, że przedtem nic się nie działo i tak będzie dalej, jeśli będziemy się sztywno trzymać tego, co mamy teraz.

Według mnie nowe tekstury powinny zastąpić stare tekstury. Nowe modele powinny zastąpić stare modele. I tyle. Co z tym zrobimy później jest sprawą późniejszą. Pracujmy nad pewnym teraz zamiast odkładać pracę na nieokreślone później.
"After three days without programming, life becomes meaningless."
~The Tao of Programming
#62
W przypadku moich modeli to raczej blokowane to było przez braki kolejno sprzętu i czasu. Fakt, że pośrednio wstrzymałem prace przez nowy format, gdyż chciałem nauczyć się animacji, stąd zamiast modeli z gry zacząłem eksperymentować z innymi modelami, potem jednak stwierdziłem że w międzyczasie zrobię te modele, które nie wymagają znajomości animowacji szkieletowej, które przesunąłem na koniec na liście priorytetów.
Jak dotąd nie widzę, by miał być jakiś problem z przeniesieniem moich modeli do nowego formatu, oprócz zrigowania i animacji kilku modeli.
@Adrian: Jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała (przepraszam że tak późno, mogło to oszczędzić ci prac, ale może jeszcze nie jest za późno) - https://www.dropbox.com/s/cfenvzjy6ijm3k...ki.7z?dl=0 <- lista plików tekstur (zrobiona dość dawno temu), gdzie część z nich jest nieużywana po usunięciu niższych LOD, przez co można te fragmenty wyciąć, albo chociaż pominąć przy remasteringu i oszczędzić sobie roboty. Miejsca zamazane to te fragmenty, które są gdzieś używane (np. fragment SatCom z tekstury human.png jest niezamazany, czyli jest on nieużywany, zamiast niego używany jest fragment z ant.png). Pliki których tu nie ma to pliki w całości wykorzystywane.
Spoiler :
[Image: unknown.png]
#63
Hah, udowodniłeś właśnie, że nie potrafimy się komunikować nawet po polsku ^^ Oto mit złego angielskiego został obalony. Nie czytasz ze zrozumieniem tego, co piszę.

(05-20-2016, 08:27 PM)tomaszkax86 Wrote: Ktoś pracował tak na serio nad nowymi modelami?

Z tego co mi wiadomo to tak, ale spytaj się @tomangelo albo @RaptorParkowsky . Wydaje mi się, że dosyć często się chwalą swoimi wyrobami w 3D...

(05-20-2016, 08:27 PM)tomaszkax86 Wrote: W trakcie robienia gry postanawiamy sobie różne rzeczy i nie wszystkie sprawdzają się w praktyce.

Nic nie sprawdza się w praktyce, jeśli nie daje się temu szansy. Jeśli postanowienia są ignorowane, to nie można stwierdzić, jak się sprawdzają w praktyce, bo w praktyce najzwyczajniej w świecie nie były.

(05-20-2016, 08:27 PM)tomaszkax86 Wrote: Ślepe przestrzeganie kiepskich zasad tylko wstrzymuje postęp.

Primo, nie ma przestrzegania, więc nie może wstrzymywać postępu. Secundo, jak te zasady mogą być "kiepskie", skoro zostały ustalone w drodze dyskusji w społeczności, ankiet, głosowań, formalnych spotkań na czacie i tak dalej? Przecież nikt ich sobie nie wymyśla na poczekaniu, one po coś istnieją.

Postęp wstrzymuje to, że mamy dziesiątki tematów i idei, a nikt ich nie implementuje, za to do robienia czegoś czego robić nie trzeba to już wszyscy są pierwsi. Gdzie jest ten twój postęp w kursie programowania, SatCom Online czy nawet takiej głupiej sprawie jak komentarze na dev blogu? Mamy miliony rzeczy do robienia, a ludzie i tak się zabierają za coś zupełnie innego. Owszem, lepiej, że ktoś robi coś niepotrzebnego ale dobrego niż żeby się nie działo nic, ale to jest tylko krótkoterminowa produktywność. Te "zasady" i "postanowienia" są dla długotrwałej produktywności, która jest dużo bardziej istotna dla rozwoju gry w mojej opinii.

(05-20-2016, 08:27 PM)tomaszkax86 Wrote: Mimo to chcesz to blokować, bo jest to niezgodne z tym, co określiliśmy na początku?

No to pojechałeś po bandzie teraz. Nic nie chcę blokować, wręcz przeciwnie:

(05-20-2016, 03:57 PM)Simbax Wrote: Nie mam nic przeciwko umieszczenia zremasterowanych tekstur tymczasowo, dopóki ktoś nie zrobi z nich wektorów lub zostaną zmienione zgodnie z potrzebami wyznaczonymi przez modele.

Pliki PNG powinny być ok IMO, są lossless tak jak FLAC, które podobno możemy legalnie trzymać (i trzymamy). Nie trzeba PSD i XCF idąc tą logiką.

Czasami mam wrażenie, że niektórzy w ogóle nie czytają co się do nich pisze.

(05-20-2016, 08:27 PM)tomaszkax86 Wrote: Nie na tym polega Open Source.

http://opensoul.org/99ways/ Więc problemy wymienione w tej prezentacji nas nie dotyczą? Może nie znam się na Open Source, ale na pewno Colobot na chwilę obecną nie jest zdrowym projektem Open Source, chyba że zechcesz zakwestionować to źródło.

(05-20-2016, 08:27 PM)tomaszkax86 Wrote: Ale jeśli uważasz, że dyskusje na ten temat są niepotrzebne, bo mamy się trzymać jednych ustaleń do samego końca, to ten projekt już umarł.

Dyskusje na jaki temat? Widzisz różnicę między łamaniem ustaleń a dyskusją nad ich zmianą? Jest dosyć istotna. Ustalenia można zmienić, ale w drodze dyskusji, a nie samowolki.

(05-20-2016, 08:27 PM)tomaszkax86 Wrote: Sam wiesz, że przedtem nic się nie działo i tak będzie dalej, jeśli będziemy się sztywno trzymać tego, co mamy teraz.

Przedtem to znaczy kiedy? Już dawno minęły czasy kiedy na forum się nic nie działo tygodniami, jest aktualnie lepiej niż wcześniej. 0.1.6 było naszym najlepszym releasem, bo mieliśmy plan i się go trzymaliśmy. Wtedy zaistniała prawdziwa współpraca. Nikt nie robił jakichś głupot, tylko każdy robił to co trzeba było zrobić. I problemu nie było. A teraz? Podany plan kursu programowania na tacy, nikt nawet konceptów nie dopisze. Czym się różni kurs programowania od trailera? Brakiem deadline'u? Mieliśmy Trello z najlepiej rozpisanymi taskami jak tylko można, a i tak nowe loga, tekstury, user levele, game mode'y pojawiają się nagle, zyskują priorytet i są akceptowane bez najmniejszego zastanowienia. Bo rozpisane na czysto taski są przecież nudne i niekreatywne... Ale kiedyś muszą zostać wykonane.

(05-20-2016, 08:27 PM)tomaszkax86 Wrote: Pracujmy nad pewnym teraz zamiast odkładać pracę na nieokreślone później.

Kwestia gustu, ja bym nie mógł pracować mając z tył głowy, że efekty mojej pracy będą tymczasowe, ale nie potępiam takiej postawy wbrew temu co ty i @Adrian próbujecie nieudolnie mi i postronnym wmówić, nie potępiam też niczyjej pracy.
[Image: XvN5CTW.png] [Image: UYXyyMS.png]
#64
Tak się zastanawiam, czy nie powinniśmy utworzyć jakiegoś ukrytego działu TT-only "Colobot:Gold Edition project - gównoburze", by wszelkie tego typu rozmowy trzymać w utajeniu.
Spoiler :
[Image: unknown.png]
#65
Trochę na to za późno Big Grin Gównoburze wynikają głównie z braku zrozumienia i poprawnej komunikacji (przenoszenie istotnych dyskusji na priva lub nawet nie). Próbuję spokojnie i rzeczowo podejść do sprawy zaznaczając w każdym poście, że niczego nie potępiam, a i tak zostaję oskarżony o blokowanie postępu. Przynajmniej jedną zaletę flamewary mają -- można czymś zająć umysł między rozwiązywaniem całek a programowaniem ^^
[Image: XvN5CTW.png] [Image: UYXyyMS.png]
#66
@tomangelo tak długo jak weterani forum będą mieli podgląd, popieram. Fajnie jest sobie popatrzeć

@Simbax Ok, w przeszłości zostały wyznaczone jakieś wytyczne których pownniśmy się trzymać, a które zostały złamane. Ale może zamiast wszczynać dyskusję na temat tego jak to wszyscy łamią zasady, może powinniśmy zastanowić się czy owe zasady nie powinny ulec zmianie? Gdyby kraje europejskie trzymały się prawa w taki sposób, to do dziś fizyków, chemików i astronomów paliłoby się na stosie za herezję, a my zamiast pracować na komputerach przerzucalibyśmy piach łopatami.

Pomińmy argument, że nieprzestrzeganie zasad jest przyczyną dla której w projekcie nic się nie dzieje. Może to prawda, a może nie. Ale my nie rozliczamy się z tego kto wywiązał się z obowiązków, tylko dyskutujemy nt. tego czy powinniśmy użyć powyższych tekstur w grze czy nie. A w sumie to nawet nie! Bo wszyscy jednogłośnie, włącznie z tobą stwierdziliście że chcecie i/lub nie macie nic przeciwko włączeniu ich to gry, a dyskusja toczy się w tym momencie tylko wokół tego czy jest to zgone z zasadami czy nie. Tak więc proszę, jeżeli popierasz wprowadzenie nowych tekstur, to przestańmy dyskutować zgodność tego ruchu z zasadami, a jeżeli jest to aż tak wielki problem, myślmy raczej czy nie nadszedł czas na rewizję powiązanych do tego zasad.

Co do tymczasowych efektów pracy, niestety, nigdy nie możesz załozyć że jakakolwiek rzecz którą robisz zostaje na stałe, dopóki pracujecie nad grą (i.e. wasza praca nie ogranicza się do ostatnich szlifów i bugfixów), doputy wszystko co znajduje się w grze może ulec zmianie. Jeżeli śledziłeś ostatnio shoutbox, pewnie zauważyłeś moje użalanie się na temat pewnej gry. Jej devowie, pomimo tego, że zmiany w grze zostały bardzo negatywnie odebrane przez graczy, stwierdzili że nic nie będą zmieniać i że gracze mogą się jebać. Kontent gry będzie się zmieniać. Założenie że cokolwiek nie ulegnie już zmianie jest szkodliwe. Natomiast stwierdzenie że nie chcemy wprowadzać zmian teraz, bo inne zmiany zostaną wprowadzone później spowoduje tylko że będziemy stąpać w miejscu.

Wracając do drugiego i trzeciego akapitu, gdyż zapewne znowu spróbujesz zrobić wywód nt. przestrzegania zasad; Nie możesz używać tego samego argumentu w dwóch różnych sytacjach. Oczywiście np. wytyczne co do następnego update'u powinny być przestrzegane, wszakże jakkolwiek na nie nie spojrzysz, nie możesz powiedzieć że przestrzeganie ich hamuje rozwój gry.

Mówiąc krótko, skoro wszyscy się zgadzamy że powyższe tekstury są ok, może powinniśmy mimo wszystko wprowadzić je do gry dopóki nie zostaną stworzone nowe modele oraz wektorówki?

Aktualnie @Simbax , z racji tego że i tak nie zdążyłeś tego przeczytać, pozwolę sobie poprawić ten post, jako że próbując Ci pokazać że popełniasz błędy w swoich wypowiedziach, sam popełniłem błędy w swojej wypowiedzi.

Jestem tutaj już trochę czasu, widzę twoje posty, oraz widzę że masz tendencję do rozdmuchiwania tematu na który dyskutujesz.

Weź na przykład ten temat, ten temat. W swoim pierwszym poście tutaj przytaczasz to, że zmieniając tekstury, nie trzymamy się planu który ustanowiliście w przeszłości. Jednak już w następnym poście przestajesz dyskutować o tym zgodności między planami a wprowadzeniem nowych tekstur, lecz o tym że postanowienia są powszechnie łamane. Oczywiście, łamiemy zasady, bo jesteśmy roztrzepanymi komputerowcami. Ale podmiana tekstur nie łamie wszystkich zadań, postanowień, przykazań miłości i kodeksu pracy, łamie co najwyżej jedne powstanowienie, i powinniśmy się skupić na dyskutowaniu tego postanowienia, jego sensu, zgodności naszych działań z tym postanowieniem itp. Ale nie generalizować dyskusji do wszystkich zasad.

Z tego powodu zamiast przerzucać się argumentami aż rozwiążemy problem, przerzucamy się argumentami i dokładamy kolejnych problemów na które musimy przerzucać kolejne argumenty - i tak powstają Stolconawałnice na które potem tak narzekamy.

I nie zrozum mnie źle, oczywiście to jest twoja wina Tongue  ale nie robisz tego celowo, zapewne nawet nieświadomie. Wielu z nas popełnia błędy w wypowiedziach, nawet, a może zwłaszcza ja. Ale większym problemem jest to, że nikt tu nie zdaje sobie sprawy że toczy dyskusję która nie ma sensu, nie rozpoznają błędów logicznych, i nie próbuje ich poprawić.

Sam myślę, piszę post, i znowu myślę, zamiast pomyśleć dwa razy przed napisaniem postu. I normalnie, pomimo zauważenia że to co napisałem jest poprostu złe, trzymam się tego co napisałem, i bronię swojego durnego stanowiska. Jednak tym razem czytając swój post, stwierdziłem że zamaist pomóc rozwiązać problem, może on go zaostrzyć. Dlatego mimo wszystko go poprawiłem.

Wracając do twojego pierszego argumentu, po dłuższym zastanowieniu tak naprawdę nie sądzę żeby wprowadzanie nowych tekstur łamało jakiekolwiek postanowienia. W końcu, według planu, nowe modele i wektorówki mają znaleźć się w ostatecznej wersji C-Golda, ale to nie oznacza że nie możemy poprawić jakości rastówek w grze zanim zaimplementujemy grafikę wektorową. A jak wspominałem w przekreślonej części, tymczasowość rozwiązań nie powinna nas powstrzymywać przed wprowadzaniem ich, w przeciwnym wypdaku będziemy stąpać w miejscu.
"Deep within all of us lives an idiot, and if you let that idiot dictate your decisions your live is going to be rough."
~ Ryan Letourneau, 2k15
#67
Z każdym postem zaczynam na prawdę dostrzegać, że jestem w offtopowym, polskim getcie.

Wrzucam w załączniku skończoną w całości teksturę robota i wielu innych obiektów. Zapraszam do testów.
Jeszcze co prawda tylnych reflektorów nie zmieniłem, ale to w swoim czasie panowie.


Attached Files Thumbnail(s)
   
#68
Offtop to w ogóle jest dla mnie abstrakcyjne pojęcie. Jeszcze jeżeli wątek postu w oczywisty sposób odchodzi od głównego postu, to mogę zrozumieć. Ale rozdzielanie trzech postów, ponieważ skupiają się na techniczej stronie tekstur i sposobie ich implementacji jest bez sensu i wprowadza niepotrzebny chaos, gdyż cała dyskusja traci spójność.
"Deep within all of us lives an idiot, and if you let that idiot dictate your decisions your live is going to be rough."
~ Ryan Letourneau, 2k15
#69
@radioactivity Kolejny... Dlaczego cały czas odnosicie się do pierwszego postu i kompletnie ignorujecie ten: https://colobot.info/forum/showthread.ph...89#pid7189 ? Sprawa "łamania zasad przez nowe tekstury" została przecież wyjaśniona, dalsza gównoburza dotyczy spraw ogólnych, to wy cały czas w niej przywołujecie te tekstury. Myślałem, że po tym zalinkowanym poście temat powróci do porządku dziennego, ale trzeba odpowiadać na jakieś wydumane zarzuty. Jak już prowadzimy offtopową gównoburzę, to chociaż poświęćcie ten wysiłek i rozróżnijcie które fragmenty posta dotyczą czego, podział na paragrafy w tym powinien pomóc.

Edit:

Chyba rozumiem twój "point" i masz rację. Przemycam w swoich postach od kilku lat krytykę ogólną bardzo często, dopiero teraz to ktoś zauważył, gratuluję. Następny etap to prowadzenie do sytuacji, gdzie takie przemycanie nie będzie konieczne. Wiesz, chciałbym wejść na to forum i nie czuć irytacji zmiksowanej ze smutkiem, a taką odczuwam od kilku tygodni, takie uczucie "coś jest nie tak i ci ludzie się niczym nie przejmują".

Zwróć jednak uwagę, że ja wyraziłem swoje stanowisko o teksturach w wyżej podlinkowanym poście, którego kompletnie zdajecie się nie zauważać, i wydaje mi się, że jest całkowicie zgodne z waszym, a jeśli nie, to cóż, cały czas czekam, aż ktoś się odniesie do tego i ewentualnie skrytykuje, ale wolicie kontynuować bezsensowne ględzenie o nędznej organizacji. Moje zdanie i stanowisko nie jest z kamienia, zmieniam je aż za często, ale obrzucanie mnie błotem, oskarżanie o blokowanie postępu i argumenty kompletnie z czapy to nie ta droga. Dyskusje polegają na wymianie zdań, nawet czasami ostrej, w której dyskutanci mają pełne prawo do zmiany swojego stanowiska, ba, wręcz powinni to robić, jeśli konkurencja faktycznie podaje solidne argumenty! Dyskusje służą poszerzaniu horyzontów i spojrzenia na temat z kilku perspektyw. Ja swoje zdanie w sprawie tekstur zmieniłem i wyraziłem, ale chyba jest to tak trudne do uwierzenia że ktoś w "gównoburzy" zmienił zdanie, że wolicie odnosić się do pierwszych postów, w dodatku ich fragmentów offtopowych, kompletnie ignorując następne.

W ogóle to fajnie się tak pośmiać, że gównoburza, flamewary, heheszki, te sprawy, ale nie możecie nazywać każdej dyskusji flamewarem. Mógłbym pójść o krok dalej i stwierdzić, że jak ktoś zaczyna się odnosić do dyskusji jako "flamewar" to kończą mu się argumenty i chwyta się brzytwy próbując postawić przeciwnika w złym świetle. Pragnę przypomnieć sytuację w ShoutBoxie, gdzie po prostu wyrażałem swoje zdanie w temacie nawet niezwiązanym z Colobotem, i zostaje to okrzyknięte... flamewarem xD To jest śmieszne, bo nawet nie było drugiej strony z którą można by debatować, to był jednostronny monolog.

Proszę więc o zakończenie tej offtopowej debaty na temat organizacji i rozpoczęcie pisania na temat oraz pozwolenie @Adrian owi kontynuować swoje prace, za które w chwili obecnej nie jestem w stanie dać lajka z przyczyn technicznych. Te gównoburze są tak rozpuchnięte, bo się w nich obrzuca błotem drugie osoby, więc druga osoba czuje potrzebę bronienia się przed niesłusznymi argumentami, a można by tego uniknąć, gdyby było więcej zrozumienia przy czytaniu, a odpowiedzi nie bazowały na fałszywych przeświadczeniach.
[Image: XvN5CTW.png] [Image: UYXyyMS.png]
#70
Nawet po wyspaniu czuję się już za głupi, by nawet po polsku zabrać głos w tej dyskusji. Jest ona tak skomplikowana że nawet czasu klawiaturowego mi szkoda dzisiaj. Toteż po prostu zaufam @Simbax owi, @tomangelo wi, @radioactivity owi, @tomaszkax86 owi i uznam że już wszystko zostało powiedziane i skomentuję jedynie update @Adrian a.

@Adrian co oznacza to DR AW RP w miejsce starego podpisu Daniela Roux Wink ? Może po prostu Ty się podpiszesz w tym miejscu? No i jeszcze oprócz poprawy światełek oko Robbie pozostało spikselowane.

No i cóż, przepraszam Cię @Adrian za zaistniałą tutaj sytuację. Cóż, gdybym nie utracił nigdy kontroli nad tą społecznością i dalej był reżyserem, a nie tylko graficznym wyrobnikiem, to może byłoby lepiej. Tak teraz mniej czasu mam na grzebanie i organizowanie czegokolwiek, także przepraszam jeszcze raz najmocniej.
#71
Quote:@Simbax

" Zabroniłeś mi wektoryzacji tekstur modeli i jednocześnie nie skomentowałeś tego, że te remasterowane tekstury są rastrowe, a nie wektorowe. Nie czepiam się świetnej pracy @Adrian a, chociaż mogłaby przynajmniej być w Illustratorze, który ma (jakiś) support dla SVG, czepiam się hipokryzji i braku jakiegokolwiek porządku i braku spójności w zeznaniach, wszechobecnego tak bardzo, że depresji można dostać. (...) oficjalny content z definicji musi spełniać pewne minimalne wymagania i nie można sobie ot tak wrzucić sobie do gry co się chce i wydać to jako kolejny release, zwłaszcza, że połowa społeczności zapewne nie wie co się dzieje w związku z językiem w jakim prowadzona jest dyskusja tutaj i nie ma nawet możliwości wypowiedzenia się. (...) Ciągle ktoś się budzi kiedy chce i robi sobie co chce, to po co w ogóle dyskutować nad czymkolwiek? Dajmy wszystkim uprawnienia do repo, a na forum zostawmy tylko działy offtopowe. Każda próba organizacji czy ustaleń kończy się ignorancją, jakby ich nigdy nie było, to pójdźmy w stronę przeciwną, w końcu development tej gry to tylko zlepek lekkomyślnych impulsów i sprintów. Tylko bez odpowiedzi w stylu "gadanie nic nie robi", oczywiście, że nie, tylko że jakby nie trzeba było strzępić jęzora i powtarzać w kółko te same frazesy od kilku lat, to by nie było powodu do gadania, a development szedłby gładko i bez większych flamewarów. (...) "....Przemycam w swoich postach od kilku lat krytykę ogólną bardzo często, dopiero teraz to ktoś zauważył, gratuluję. Następny etap to prowadzenie do sytuacji, gdzie takie przemycanie nie będzie konieczne. Wiesz, chciałbym wejść na to forum i nie czuć irytacji zmiksowanej ze smutkiem, a taką odczuwam od kilku tygodni, takie uczucie "coś jest nie tak i ci ludzie się niczym nie przejmują". (...) Te gównoburze są tak rozpuchnięte, bo się w nich obrzuca błotem drugie osoby, więc druga osoba czuje potrzebę bronienia się przed niesłusznymi argumentami, a można by tego uniknąć, gdyby było więcej zrozumienia przy czytaniu, a odpowiedzi nie bazowały na fałszywych przeświadczeniach. "

Ej ej inni użytkownicy też czytają wasze flejmwary.



Pogrubiłem fragmenty z negatywnymi przesłaniami.
Czytaliście do końca?
Ja też nie. Ale jakby zrobić statystykę słów które kojarzą się negatywnie to @Simbax twoje posty w tym temacie zawierają ich najwięcej.
Takie destrukcyjne przekazywanie frustracji (destrukcyjne, jako przeciwieństwo konstruktywności). W tym wypadku to że nie używasz przekleństw, sprawia tylko że tekst jest dłuższy.  Destrukcyjne ponieważ widać, że inni unikają dyskusji bojąc się że puszczą im nerwy, a Ty odbierasz to jako olewactwo. Różnica temperamentówSmile

Inni użytkownicy też czytają wasze dyskusjeSmile
Pomimo wiedzy którą macie i na pewno wyróżnia was spośród waszych rówieśników, nie można mieć wątpliwości co do waszego wieku.
Można powiedzieć, że w pewnym sensie jeszcze sporo musicie poogarniać o organizacji, bo próbujecie i macie wiedzę ale albo brakuje chęci współpracy, albo przywódcy albo doświadczenia albo wszystkiego po trochu - po prostu coś cienszko idzie tak można wywnioskować jak się śledzi co tu się dzieje na forumSmile
Nie żeby coś, ja np nie mam takiej wiedzy jak wy o kodzeniu, teksturach, modelach do gier i developmencie w ogóleBig Grin
Ale spróbujcie trochę nie spinać aż tak porywczo, nie jesteście firmą która musi wyrobić plan, nie macie chyba kryzysu wieku średniego że nic nie osiągnęliście w życiu i szybko chcecie coś super zrobić.
Wasz czas nadejdzie, chyba że teraz sie poobrażacie na siebie i rozejdziecie i dupa z Colbota będzie.
Zbierajcie doświadczenia jak już macie ten Team. Jak się patrzy z boku to wydaje się że powinniście więcej pracy włożyć we współpracę i dogadywanie się, bo kodzenie i prace z modelami i grafiką (albo przynajmniej jedną z tych rzeczy) każdy już indywidualnie ogarnął. (To co macie np na githubie to WOW, że tyle linii kodu ogarnęliście).
Raptor już wyluzował parę tematów temu, serio, odpuszcza nawet w tym temacie, choć pewnie mu ciężko.

https://www.youtube.com/watch?v=TI8ikPx06pE


Wiem, straszny offtop, ale nie banujcie jeszcze bo chce wrzucić jutro albo pojutrze nową edycje moich userleveli (nowy contentBig Grin), tylko muszę nowy trailer na YT zrobićSmile

For Colobot: Gold Edition check out my TrueLevels level pack, UI Texture replacement pack and Sound Effect replacement pack.
Trailer for TrueLevels and my youtube channel here. Cheers!
#72
@Simbax , mogłem po przeczytaniu tamtego postu nie odzywać się, a tym samym pogodzić się z tym, że w przszyłości znowu zaczniemy odbywać taki cyrk.

To nie jest właściwie miejsce do dyskutowania na temat naszej komunikacji. Ten temat w ogóle nie powiniwn się tutaj pojawić, ale również nikt nie powinien podejmować się kontynuacji go - bo zamiast (albo jescze lepiej, mimo) znalezienia rozwiązania problemu zaczynamy niepotrzebne dyskusje. Tyle dobrego, że przynajmniej w tym przypadku i główny i poboczny wątek zostały rozwiązane.

Tak, myślę że ten temat został już wyczerpany, wróćmy więc do dyskusji na temat @Adrian 'owych tekstur
"Deep within all of us lives an idiot, and if you let that idiot dictate your decisions your live is going to be rough."
~ Ryan Letourneau, 2k15
#73
@True Destroyer : z tą organizacją to nie tak, że nie próbowaliśmy. Po prostu wszystko czego próbowaliśmy (spotkania na IRC, Trello, dyskutowanie na forum) działało na krótką metę i przestawało. Tutaj IMHO brakuje pewnej dyscypliny, gdzie szef szefów #1 mówi "Ty, do końca miesiąca chcę widzieć działający przynajmniej prototyp multiplayera. Ty, do końca tygodnia conajmniej 5 plików modeli. Ty, do roboty nad udźwiękowieniem" i wszystko jest wykonywane bez żadnego ale. A w naszym przypadku każdy ma swoje życie, swoje prywatne sprawy i inne zajęcia, stąd ciężko oczekiwać od kogoś że on na pewno w tym tygodniu zrobi to, co mu się każe.
Spoiler :
[Image: unknown.png]
#74
(05-21-2016, 11:32 AM)True Destroyer Wrote: Raptor już wyluzował parę tematów temu, serio, odpuszcza nawet w tym temacie, choć pewnie mu ciężko.
Nie to że tak sam z siebie wyluzowuję i odpuszczam w tym temacie. Po prostu mam za mało CUDA w swojej łepetynie, by od nowa analizować ten temat i starać się rozwiązać ten spór. A mam sporo ciekawszych rzeczy do roboty w swoje dni wolne, także związane z Colobotem.

Tak więc dopóki tekstury @Adrian a są zgodne z obiektywnym i moim subiektywnym kanonem designu gier EPSITEC, to myślę, że nie ma problemu z implementowaniem ich jako oficjalnych i zaproszeniem ich prawowitego twórcy do członkowstwa w TerranovaTeam. Nawet jeśli będą one tylko przejściowym zbiorem assetów bez swoich plików źródłowych, które ulegną zastąpieniu w jakiejś tam nieokreślonej przyszłości przez np. moje modele, które większość szczegółów będą miały wyrzeźbione bezpośrednio w siatce obiektu i będą używały zupełnie inaczej skomponowanych tekstur, które będą już raczej w wektorach. W przypadku tychże modeli prawdopodobnie powstanie jedna, wielka zbiorcza tekstura (@tomaszkax86 kiedyś wspominał, że nowsze wersje OpenGL wspierają takie rozwiązanie) z kolorowymi kwadratami i różnymi naklejonymi na obiektach symbolami, jak wykrzykniki, czarno-żółte pasy, loga itp. Reszta to już będzie kwestia shaderów i generycznie nakładana tekstura kurzu. A wszystko to będzie miało jeszcze swoje ewentualne normal-, bump-, specular- i inne cośtam mapy.

Dobra, to tyle ode mnie, lecę się zabrać za eksperymenty z swoim CGI. Nowe logo czeka na mój chorobliwy perfekcjonizm i wdrożenie. Oraz ewentualny flamewar...
#75
W związku z główną linią threada umieszczam kolejną teksturkę.

Raptor: DR, AW, RP, TA - to są akronimy wszystkich, którzy maczali palce w teksturkach Big Grin. Daniel Roux, Adrian Woliński, Raptory Parkowsky, Tomangelo. Nie znam waszych imion i nazwisk, więc wpisałem litery z nicków. Kontynuuję tą ciekawostkę dla potomnych Big Grin

Simbax:
https://www.youtube.com/watch?v=U6OBlabxRyE


Attached Files Thumbnail(s)
   
#76
Nielogicznych fal nienawiści w moją stronę ciąg dalszy, bo ktoś (ja) ŚMIE wypowiadać się negatywnie i mówić jak jest naprawdę. Prawda boli, trzeba się z tym pogodzić. Jak już szukacie chłopca do bicia i koniecznie chcecie mnie atakować, to chociaż róbcie to porządnie.

"Zabroniłeś" -- to jest fakt, nic negatywnego.
"nie skomentowałeś" -- to jest fakt, nic negatywnego.
"czepiam się hipokryzji i braku jakiegokolwiek porządku i braku spójności w zeznaniach, wszechobecnego tak bardzo, że depresji można dostać." -- ok, tu są emocje.
"musi" -- a nie?; nic negatywnego
"nie można sobie ot tak" -- a można?; nic negatywnego
"nie wie co się dzieje w związku z językiem w jakim prowadzona jest dyskusja tutaj i nie ma nawet możliwości wypowiedzenia się." -- to jest fakt, negatywny, ale fakt; czytasz tą dyskusję bo znasz język polski, a jest na forum sporo użytkowników, którzy go nie znają, a ten temat dotyczy contentu, który będzie dodany do gry, więc to tak trochę słabo, ale lepiej nie kontynuujmy tematu, bo zaraz będzie kolejna gównoburza
"Ciągle ktoś ... flamewarów." -- ok, tu są emocje, i ten akapit wywołał gównoburzę offtopową.
"....Przemycam" -- to prawda, negatywna.

A teraz najlepsze:

"Te gównoburze są tak rozpuchnięte, bo się w nich obrzuca błotem drugie osoby, więc druga osoba czuje potrzebę bronienia się przed niesłusznymi argumentami, a można by tego uniknąć, gdyby było więcej zrozumienia przy czytaniu, a odpowiedzi nie bazowały na fałszywych przeświadczeniach. "

Powiedz mi, czy gdyby ktoś rozwiesił wszędzie plakaty mówiące "ten pan blokuje rozwój" lub z innym negatywnym i nieprawdziwym określeniem, to siedziałbyś cicho i pozwolił im sobie wisieć dalej?

Jestem typem osoby, która jak widzi błąd w rozumowaniu lub kłamstwo, to musi zwrócić uwagę. Bo tak być nie może, po prostu. To nie sejm, to nie Gra o Tron, to nie House of Cards, to publiczne forum z ludźmi inteligentnymi. W Internecie jest wystarczająco dużo śmieci i nieprawdziwych informacji, żeby ich jeszcze więcej dokładać. Owszem, jest to walka z wiatrakami, ale to nie znaczy, że nie należy chociażby próbować poprawiać okolic swojego podwórka.

(05-21-2016, 11:32 AM)True Destroyer Wrote: Czytaliście do końca?
Ja też nie.

To nie jest powód do chwalenia się. Jak ktoś ma czas na napisanie posta to tym bardziej ma czas na czytanie. Ale jak ludzie nie czytają nawet tego na co odpowiadają, to co się potem dziwić, że takie gównoburze powstają... I jeszcze do mnie pretensje mają...

(05-21-2016, 11:32 AM)True Destroyer Wrote: W tym wypadku to że nie używasz przekleństw, sprawia tylko że tekst jest dłuższy.

No nie dogodzisz! Nie używam przekleństw, bo staram się zachować spokój i patrzeć na sprawę trzeźwym okiem. Jak na razie to mi wychodzi całkiem nieźle, tylko ten brak przekleństw chyba wyprowadza wszystkich z równowagi Big Grin

(05-21-2016, 11:32 AM)True Destroyer Wrote: Destrukcyjne ponieważ widać, że inni unikają dyskusji bojąc się że puszczą im nerwy, a Ty odbierasz to jako olewactwo.

Ja tylko jestem szczery, to moja największa wada. Wierzę, że prawda powtórzona za n-tym razem w końcu się wbije do głowy.

(05-21-2016, 11:32 AM)True Destroyer Wrote: Można powiedzieć, że w pewnym sensie jeszcze sporo musicie poogarniać o organizacji, bo próbujecie i macie wiedzę ale albo brakuje chęci współpracy, albo przywódcy albo doświadczenia albo wszystkiego po trochu - po prostu coś cienszko idzie tak można wywnioskować jak się śledzi co tu się dzieje na forum

Jesteśmy doskonale tego świadomi, a przynajmniej niektórzy z nas, i od kilku lat próbuję to zmienić, z marnym, jak widać, skutkiem. Teraz widzę, że niektórzy zdają się być przeciwko jakiejkolwiek organizacji w projekcie Open Source, ale cóż się temu dziwić, kiedyś dosłownie była tu prawdziwa anarchia, ale to stare czasy.

(05-21-2016, 11:32 AM)True Destroyer Wrote: Ale spróbujcie trochę nie spinać aż tak porywczo, nie jesteście firmą która musi wyrobić plan, nie macie chyba kryzysu wieku średniego że nic nie osiągnęliście w życiu i szybko chcecie coś super zrobić.

No ja mam ten "kryzys wieku średniego" osobiście.

Wszyscy się na mnie spinali (spinają?) za jeden akapit w jednym poście, ja tylko odpowiadam.

(05-21-2016, 11:36 AM)radioactivity Wrote: To nie jest właściwie miejsce do dyskutowania na temat naszej komunikacji. Ten temat w ogóle nie powiniwn się tutaj pojawić, ale również nikt nie powinien podejmować się kontynuacji go - bo zamiast (albo jescze lepiej, mimo) znalezienia rozwiązania problemu zaczynamy niepotrzebne dyskusje. Tyle dobrego, że przynajmniej w tym przypadku i główny i poboczny wątek zostały rozwiązane.

Przepraszam za przemycenie tego wątku, ale to wy uparcie go tutaj kontynuujecie.

(05-21-2016, 11:36 AM)radioactivity Wrote: mogłem po przeczytaniu tamtego postu nie odzywać się, a tym samym pogodzić się z tym, że w przszyłości znowu zaczniemy odbywać taki cyrk.

I tak będzie taki cyrk, nie jeden i nie dwa... Po tym wszystkim co tutaj zostało tutaj napisane niby będzie jakaś różnica? Konstruktywne sposoby organizacji nie działały, destruktywne tym bardziej nie, ale nie zamierzam tolerować ignorowania przez wszystkich istnienia problemu, jaki tutaj zaszedł na początku. Jeśli istnieje jakiś problem, to trzeba to napisać, nie na privach, tylko publicznie.

@Adrian <3
[Image: XvN5CTW.png] [Image: UYXyyMS.png]
#77
Zakończmy to wreszcie, bo to już nie jest kłótnia o prace nad teksturami, tylko kłótnia o kłótnię. Zaraz będziemy kłócić się o to, że nie potrafimy się dogadać w kwestii braku porozumienia. Nie róbmy polityki, budujmy Goldy.
Spoiler :
[Image: unknown.png]
#78
Emm...
Zachowujecie się jak ja za czasów cba.pl... Tylko że bardziej ogarnięty...
Co miesiąc jakiś flamewar...
W 2015 było spokojniej Tongue.

Jest takie przysłowie:
"Zgoda buduje, niezgoda rujnuje"

Żeby nie było że chcę wywołać kolejny flamewar...

Wracając do tematu...

Tekstury spoczko. I like it.

Tylko szkoda że pomimo zmiany GPU to w trybie OpenGL 3.3 CGE wciąż się mocno zacina Tongue (0.80 FPS)
Sorry for my English
[Image: 76561198127157465.png]
#79
Witam,
Pozwoliłem sobie zamieścić link do kolejnej paczki ze zdjęciami do tekstur w temacie https://colobot.info/forum/showthread.php?tid=641

Pozdrawiam.
#80
No witam. Czy już emocje opadły? Ściągnąłem dzisiaj golda i zauważyłem swoje tekstury. Jestem szczęśliwy, że mogłem się przydać. Na monitorze 1920x1200 prezentuje się wybornie.

Coś mnie ominęło przez ten rok? Big Grin


Forum Jump:


Users browsing this thread: 4 Guest(s)