05-20-2015, 06:12 PM
Powiem tak. Bez shaderów dzisiaj nic lepszego nie zrobisz. Choćbyś chciał to od nich nie uciekniesz. Każda nowoczesna karta graficzna wymaga do działania shaderów, nawet taka na tabletach i smartphonach. Ba, używanie starszych API graficznych jest często dużo wolniejsze, bo muszą być emulowane przez shadery. Unity w wielu przypadkach wymaga napisania własnego surface shadera do ciekawszych efektów. Zresztą to samo znajdziesz w Unreal Engine i Source. Chcąc nie chcąc, shadery Cię dopadną
Myślę, że warto zapoznać się z wieloma technologiami, zwłaszcza, że nowoczesne silniki będą blokowały ci nieco optymalizację. Do niedawna musiałeś mieć Unity Pro aby renderować do tekstur. Unity 5 dało to za darmo, mimo, że sama technika renderowania do tekstur jest stara jak świat... Dodałem coś podobnego do Colobota dla lepszych cieni. Zresztą zobaczysz sam gdy tylko głębiej wejdziesz w Unity lub podobny silnik. A skoro o Colobocie wspominam, masz teraz okazję zobaczyć jak wygląda niskopoziomowa grafika z shaderami na przykładzie Colobota, bo dodałem wsparcie dla OpenGL 3.3. Nie jest idealne, ale większość już działa.
Myślę, że warto zapoznać się z wieloma technologiami, zwłaszcza, że nowoczesne silniki będą blokowały ci nieco optymalizację. Do niedawna musiałeś mieć Unity Pro aby renderować do tekstur. Unity 5 dało to za darmo, mimo, że sama technika renderowania do tekstur jest stara jak świat... Dodałem coś podobnego do Colobota dla lepszych cieni. Zresztą zobaczysz sam gdy tylko głębiej wejdziesz w Unity lub podobny silnik. A skoro o Colobocie wspominam, masz teraz okazję zobaczyć jak wygląda niskopoziomowa grafika z shaderami na przykładzie Colobota, bo dodałem wsparcie dla OpenGL 3.3. Nie jest idealne, ale większość już działa.
"After three days without programming, life becomes meaningless."
~The Tao of Programming
~The Tao of Programming