05-26-2015, 08:22 PM
Problem jest taki, że w przerwach między łatkami do Colobota to nie byłoby komu tworzyć Zeusowego silnika. Programowanie to akurat na tyle problematyczne, że najpierw trzeba zrozumieć kod, tymczasem nawet u nas są fragmenty, gdzie nie do końca wiadomo jak to działa, a tu trzeba byłoby jeszcze analizować kolejny kod. Można byłoby jakoś się dzielić (np. przez jakiś czas siedzimy tu, potem tyle samo tam), ale u nas jest trochę za mało czasu, a nie chcemy chyba komuś narzucać priorytetu "będziemy robić wasz projekt tylko jeśli wy pomożecie nam".
Jeśli chodzi o dekompilację, to nie sądzę, by był to dobry pomysł. My dostaliśmy kod bezpośrednio od producenta, razem z licencją na nazwę Colobot. Dekompilacja kodu jest zwykle zabroniona, oprócz tego wydawanie gry na własnym silniku pod nazwą chronioną prawnie może przysporzyć kłopotów, a tego raczej nikt nie chce. W takim razie trzeba byłoby pytać producentów czy udostępniliby kod gry grupie społeczności do dalszych prac, albo chociaż użyczenie praw do wykorzystywania marki Zeus do tworzenia kolejnych gier z serii. Być może nadanie praw przez wydawcę/producenta coś zmieniłoby w tej kwestii, ale mogę się mylić.
Kolejna rzecz: Impression Games zostało zamknięte 11 lat temu, wcześniej studio było kupione przez Sierrę, później przez Cendant i ostatecznie przez Vivendi Universal. Nie wiadomo, czy kod źródłowy gdziekolwiek został, co mogłoby uniemożliwić odzyskanie wielu "znajdziek" (jak nasz Robby/Toto).
Jeśli chodzi o dekompilację, to nie sądzę, by był to dobry pomysł. My dostaliśmy kod bezpośrednio od producenta, razem z licencją na nazwę Colobot. Dekompilacja kodu jest zwykle zabroniona, oprócz tego wydawanie gry na własnym silniku pod nazwą chronioną prawnie może przysporzyć kłopotów, a tego raczej nikt nie chce. W takim razie trzeba byłoby pytać producentów czy udostępniliby kod gry grupie społeczności do dalszych prac, albo chociaż użyczenie praw do wykorzystywania marki Zeus do tworzenia kolejnych gier z serii. Być może nadanie praw przez wydawcę/producenta coś zmieniłoby w tej kwestii, ale mogę się mylić.
Kolejna rzecz: Impression Games zostało zamknięte 11 lat temu, wcześniej studio było kupione przez Sierrę, później przez Cendant i ostatecznie przez Vivendi Universal. Nie wiadomo, czy kod źródłowy gdziekolwiek został, co mogłoby uniemożliwić odzyskanie wielu "znajdziek" (jak nasz Robby/Toto).
Spoiler :