Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Feature: Losowe generowanie obiektów
#2
Pomysł ciekawy, można by wprowadzić. Można to nieco urozmaicić. Np. dodać atrybut posRadius:

Code:
CreateObject pos=-107; -38 dir=0.00 type=BarrelAtomic posRadius=2.0

Taki atrybut sprawi, że obiekt jest utworzony losowo w kole o promieniu 2 metrów ze środkiem z pos. Domyślnie będzie utworzony w punkcie pos. Można by również dodać specjalny znacznik "random" zamiast wartości liczbowych, wtedy jest ta wartość generowana losowo, np. dla dir.

Code:
CreateObject pos=-107; -38 dir=random type=BarrelAtomic posRadius=2.0

Można by to wykorzystać do generowania bardziej losowych roślin i elementów.

Generalnie mam jeszcze taki pomysł związany z filtrowaniem za pomocą maski bitowej, co również dałoby możliwość stworzenia poziomów trudności. Działałoby to podobnie do filtrowania języków, aczkolwiek byłby to konkretny atrybut będący maską bitową. Maskę tę można by podawać jako ciąg specjalnych znaków:

Code:
CreateObject pos=-107; -38 dir=random type=PowerCell mask="EN" power=0.5   // tylko poziom łatwy i normalny
CreateObject pos=-107; -38 dir=random type=PowerCell mask="H" power=0.2    // tylko poziom trudny

Domyślnie każdy obiekt miałby ustawione wszystkie poziomy trudności. Dodatkowo, jakby ktoś chciał mieć więcej roślin i elementów, to można by takim obiektom dać maskę dodatkowych elementów, w opcjach dałoby się wyłączyć takie dodatkowe elementy, aby na starszych komputerach gra działała tak jak teraz, a na nowych można użyć odświeżonych map z dodatkowymi elementami.
"After three days without programming, life becomes meaningless."
~The Tao of Programming


Messages In This Thread
RE: Feature: Losowe generowanie obiektów - by tomaszkax86 - 10-04-2015, 10:20 AM

Forum Jump:


Users browsing this thread: 3 Guest(s)