Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Feature: Losowe generowanie obiektów
#6
(10-04-2015, 01:01 PM)tomaszkax86 Wrote: Chodziło mi o elementy dekoracyjne bez crashboxów typu trawa, nie grawirośliny. Obecnie świat jest niemal pusty, można go wypełnić drobną trawą. Wątpię, aby komukolwiek chciało się ustawiać dokładnie wszystkie te elementy, losowość rozwiązałaby nieco ten problem. Losowość można "zamknąć" korzystając z określonego ziarna w generatorze liczb pseudolosowych, dzięki czemu świat zawsze będzie wyglądał tak samo po każdym załadowaniu, mimo że został częściowo wylosowany.
No to było tak od razu. Pytanie tylko, jak zrobimy tę trawę: model czy pojedyncza tekstura z kolorem alpha? Obecność na planetach takich jak Tropika i Terranova jest oczywista. Inne, przerzedzone i zmienione przez GreeneryColor warianty będzie można położyć na Saari i Centurii.

Bardzo ważne jest to, by trawa lub określone typy trawy występowały tylko w określonych wysokościach. To samo z potencjalnymi wodorostami.

(10-04-2015, 01:01 PM)tomaszkax86 Wrote: Utrzymywanie poziomów trudności nie jest ani trudne, ani długie, ani żmudne. Domyślnym poziomem trudności zawsze będzie "Normalny", również dla poziomów nieprzystosowanych, i będzie w większości zgodny z tym co jest teraz. Dla "Łatwego" wystarczy dodać elementy ułatwiające, ewentualnie usunąć niektórych wrogów. Dla "Trudnego" wystarczy usunąć odpowiednią liczbę tytanu i ogniw oraz dodać większą liczbę wrogów, co zwykle oznacza kopiuj-wklej i ustawienie pozycji oraz parametrów. Poza tym większość map nie potrzebuje modyfikacji, a zmiana poziomu trudności oznaczałaby przede wszystkim zmianę ilości otrzymywanych obrażeń. I serio, nie mamy wystarczająco dużo testerów? Każdy z nas przeszedł grę nie jeden raz i z grubsza wie co można zmienić, aby utrudnić lub ułatwić grę nie psując przy tym samej rozgrywki. Zmiany nie muszą być diametralne ani super oficjalnie zatwierdzone.
Problem tylko w tym, że to wciąż dołożenie sobie roboty do gry, której główna trudność polega raczej na przeczytaniu ze zrozumieniem SatComu i odpowiedniej ocenie sytuacji + kilka skillów związanych z lekko przestarzałym sterowaniem jednostkami.

(10-04-2015, 01:11 PM)tomangelo Wrote: Poza tym, nie powinniśmy zrzucać za wiele na LevelControllera. Tworzenie i formowanie świata to zadanie pliku .scene. Większość elementów świata jest statyczna i powinna być tworzona przez plik .scene, nawet jeśli są te elementy zależne od poziomu trudności.
Oczywiście. LevelController będzie zajmował się tylko interaktywnymi zdarzeniami w czasie działania levelu (typu spawnowanie obcych jeśli trzeba, zmiana muzyki, niszczenie i spawnowanie innych obiektów, ogółem zdarzenia zależne od sytuacji).


Messages In This Thread
RE: Feature: Losowe generowanie obiektów - by RaptorParkowsky - 10-04-2015, 03:31 PM

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)