05-20-2016, 01:00 PM
Moi drodzy.
Wykonuję rastery w wystarczającej (w mojej opinii) jakości. Dysponuję wyświetlaczem 1920x1080 i w tejże rozdzielczości testuję nowe tekstury. Nie wszystko wygląda super wyraźnie, ale też nie może na kilometr walić plastikową zabawką z ostrymi jak brzytwa krawędziami szczegółów (np. niby mechanizmy w ramionach chwytających).
Większość z tych szczegółów, to cholera-wie-co. Serio. Gdybyście się sami przyjrzeli chociażby teksturze flagi, to sami nie wiedzielibyście co niektóre pikselki mają znaczyć. W kwestii robienia ich na nowo postawię sprawę jasno: jest tu i tak spore pole do własnej interpretacji.
Przykłady:
1. Lądownik na księżycu jest na oryginalnej teksturze w kolorze złotym z drobnym gradientem. W oryginale lądownik Apollo wyłożony jest zewnątrz czymś a'la folia aluminiowa. Stworzyłem teksturę folii aluminiowej i nałożyłem na lądownik, aby dodać realizmu. Gdybym stworzył wektora z idealnym odwzorowaniem i zapisał go do png 4096x4096 to dalej bylibyśmy dzień po premierze gry w 2001. (umieszczam w załączniku nie skończoną teksturę apollo)
2. Flagi zrobione przeze mnie różnią się stanowczo od tego, co wykonał Daniel Roux. Stało się tak dlatego, że niektórych elementów po prostu nie można odgadnąć. Sami zobaczcie porównanie: http://i.imgur.com/fZ5Ti5P.png
3. Liście dostarczone oryginalnie z Colobotem próbowałem na początku narysować od nowa, ale w pewnym momencie stwierdziłem, że czemu by nie wrzucić innych liści i poczekać na opinię innych. Oryginały to również cholera-wie-co, więc użyłem liści paproci i wiśni. Nie podoba się? No i o to chodzi! Pomyślimy nad czymś innym.
Tak więc powtarzam: róbmy mastering, ale nie małpujmy bezmyślnie oryginałów. Dodajmy coś od siebie i upiększajmy tą grę.
Simbax: Oskarżasz mnie o samowolkę. Problem w tym, że przez 3 lata dalej jechaliście na teksturach 256x256. Wbiłem sobie ostatnio aby pobrać Colobot Gold i cześć. Okazuje się jednak, że to jest nowa gra ze starymi elementami. Tak być nie może - pomyślałem. Zaoferowałem swoją pomoc, ponieważ nikt wcześniej (a raczej przez 3 lata) tego nie pchnął na przód. Fajnie, że zrobiłeś gui i w ogóle, ale co z resztą?
Emxx52: dzięki za wskazówki! Po skończeniu zabieram się za poprawianie wszystkiego.
I nie kłóćcie się moi kochani. Każdy coś wkłada do tego projektu i niech tak zostanie. Nikt tutaj nie wyraża braku szacunku do cudzej pracy.
Wykonuję rastery w wystarczającej (w mojej opinii) jakości. Dysponuję wyświetlaczem 1920x1080 i w tejże rozdzielczości testuję nowe tekstury. Nie wszystko wygląda super wyraźnie, ale też nie może na kilometr walić plastikową zabawką z ostrymi jak brzytwa krawędziami szczegółów (np. niby mechanizmy w ramionach chwytających).
Większość z tych szczegółów, to cholera-wie-co. Serio. Gdybyście się sami przyjrzeli chociażby teksturze flagi, to sami nie wiedzielibyście co niektóre pikselki mają znaczyć. W kwestii robienia ich na nowo postawię sprawę jasno: jest tu i tak spore pole do własnej interpretacji.
Przykłady:
1. Lądownik na księżycu jest na oryginalnej teksturze w kolorze złotym z drobnym gradientem. W oryginale lądownik Apollo wyłożony jest zewnątrz czymś a'la folia aluminiowa. Stworzyłem teksturę folii aluminiowej i nałożyłem na lądownik, aby dodać realizmu. Gdybym stworzył wektora z idealnym odwzorowaniem i zapisał go do png 4096x4096 to dalej bylibyśmy dzień po premierze gry w 2001. (umieszczam w załączniku nie skończoną teksturę apollo)
2. Flagi zrobione przeze mnie różnią się stanowczo od tego, co wykonał Daniel Roux. Stało się tak dlatego, że niektórych elementów po prostu nie można odgadnąć. Sami zobaczcie porównanie: http://i.imgur.com/fZ5Ti5P.png
3. Liście dostarczone oryginalnie z Colobotem próbowałem na początku narysować od nowa, ale w pewnym momencie stwierdziłem, że czemu by nie wrzucić innych liści i poczekać na opinię innych. Oryginały to również cholera-wie-co, więc użyłem liści paproci i wiśni. Nie podoba się? No i o to chodzi! Pomyślimy nad czymś innym.
Tak więc powtarzam: róbmy mastering, ale nie małpujmy bezmyślnie oryginałów. Dodajmy coś od siebie i upiększajmy tą grę.
Simbax: Oskarżasz mnie o samowolkę. Problem w tym, że przez 3 lata dalej jechaliście na teksturach 256x256. Wbiłem sobie ostatnio aby pobrać Colobot Gold i cześć. Okazuje się jednak, że to jest nowa gra ze starymi elementami. Tak być nie może - pomyślałem. Zaoferowałem swoją pomoc, ponieważ nikt wcześniej (a raczej przez 3 lata) tego nie pchnął na przód. Fajnie, że zrobiłeś gui i w ogóle, ale co z resztą?
Quote:to jeśli to ma się znaleźć oficjalnie w grze, to powinno być jak najbliższe oryginałowi w miarę możliwościSłuchaj mój drogi, wszyscy jako tako decydujemy o tym, co ma się znaleźć w grze. Jeżeli jednak nowinki nie idą w parze z nowym Colobotem, to w jakim celu Emxx52 tworzył ścieżkę dźwiękową?
Emxx52: dzięki za wskazówki! Po skończeniu zabieram się za poprawianie wszystkiego.
Quote:Chodziłoby mi tutaj jak na razie wyłącznie o przemyślenie nieco lampek, które jednak w oryginale wydają się bardziej wypukłe z tymi wyrazistymi krawędziami i nieco bardziej eliptyczne bądź prostokątne z zaokrąglonymi rogami niźli po prostu okrągłe.Takich uwag i wskazówek właśnie potrzeba.
I nie kłóćcie się moi kochani. Każdy coś wkłada do tego projektu i niech tak zostanie. Nikt tutaj nie wyraża braku szacunku do cudzej pracy.