01-15-2017, 02:24 PM
(This post was last modified: 01-15-2017, 02:25 PM by tomaszkax86.)
Języków programowania praktycznie nie można ani patentować, ani chronić prawami autorskimi. Jedyne co działa to ochrona znaku towarowego na nazwę (tak jest np. z nazwą języka Java i używaniem go) i ochrona praw autorskich do kodu źródłowego biblioteki standardowej, co obecnie jest coraz rzadziej stosowane. Z tego co wiem, Epsitec nie może zabronić komukolwiek napisania własnej wersji interpretera języka CBot do własnej (nawet komercyjnej) gry, a sama gra nie posiada biblioteki standardowej w postaci kodu źródłowego w języku CBot, bo wszystko jest wbudowane w Colobota. Jedyny problem mógłby być z używaniem nazwy CBot. Jeśli bardzo chcesz użyć CBota we własnej grze, można spytać Epsitec czy ci na to pozwolą. Raczej nie powinni robić problemów.
Wbrew temu co się powszechnie mówi, istnieje legalny sposób na obejście licencji GPL, ale nie wydaje mi się, abyś chciał go tutaj zastosować. C++ nie wspiera refleksji i dynamicznego linkowania, więc jest to dość uciążliwe. Musiałbyś się posiłkować dodatkowymi bibliotekami. Poza tym, obecna implementacja CBota wymaga przepisania. Raczej nie chciałbyś używać tego, co jest w Colobocie. Można się zastanowić nad napisaniem zewnętrznego parsera i interpretera CBota, który będzie na innej licencji.
Wbrew temu co się powszechnie mówi, istnieje legalny sposób na obejście licencji GPL, ale nie wydaje mi się, abyś chciał go tutaj zastosować. C++ nie wspiera refleksji i dynamicznego linkowania, więc jest to dość uciążliwe. Musiałbyś się posiłkować dodatkowymi bibliotekami. Poza tym, obecna implementacja CBota wymaga przepisania. Raczej nie chciałbyś używać tego, co jest w Colobocie. Można się zastanowić nad napisaniem zewnętrznego parsera i interpretera CBota, który będzie na innej licencji.
"After three days without programming, life becomes meaningless."
~The Tao of Programming
~The Tao of Programming