Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ekranizacja CoLoBoT
#3
(02-05-2017, 05:57 PM)Mrocza Wrote: Osobiście widziałbym Colobota pod postacią animacji.
Forma animacji będzie miała taką zaletę, że łatwo będzie można choćby design obiektów z gry wiernie odwzorować nie ryzykując przy tym efektu karykaturalnego wyglądu który byłby w przypadku live-action. Gdyby w live-action odtworzyć jak najwierniej design z gry, wtedy mogłoby to niezamierzenie przypominać serial Power Rangers. Problem jednak w tym, że zapewne ciężko byłoby w animacji zawrzeć długie sceny dialogowe które mogą być podstawą code-thrillera.

(02-05-2017, 05:57 PM)Mrocza Wrote: Filmy sci-fi jak "Ex Machina" (debiut reżyserski) czy "Predestination" nie zachwycają pozwalającymi efektami specjalnymi czy obsadą aktorską. Jeżeli chodzi o kinematografię w sferze indie to produkcje o silniejszym elemencie artystycznym częściej osiągają sukces. Osobiście uważam że skłon w tę stronę byłby świetnym posunięciem.
Jak najbardziej ++. Najwyżej myślę, że nie należy też przesadzać, inaczej film może wyjść przeintelektualizowany, patetyczny i monotonny. Nie bardzo też wiem, jak można by w sposób bardzo artystyczny przedstawić coś, co teoretycznie powinno być code-thrillerem. Ale cóż, znając medium jakim jest film, artyzm można przedstawić w wielu innych aspektach, niekoniecznie fabularnych.

(02-05-2017, 05:57 PM)Mrocza Wrote: Ludzie są jednak problemem. Potrzebują powietrza, wody, żyją krótko i źle znoszą przeciążenia. Pierwszymi w kolejce do nowych gwiazd nie będą ludzie lecz raczej maszyny. Maszyny zdolne do rozwiązywania problemów, podejmowania decyzji.

Może porzucenie ludzi i stworzenie produkcji o inteligentnych robotach byłoby dobrym rozwiązaniem. Czy widz mógłby utożsamiać się z maszyną? Współczuć jej gdy poniesie porażkę? Cieszyć gdy odniesie sukces? Jak czulibyśmy się wiedząc że nas los zależy od maszyny?
W temacie przyjąłem raczej założenie ekranizacji oryginalnego CoLoBoT (Colonize with Bots), nie prequela z bezzałogową misją. Niemniej jednak koncept bezzałogowego, prawie niemego filmu (vide Wall-E) miałby też swój spory potencjał.

(02-05-2017, 05:57 PM)Mrocza Wrote: Programowanie robotów w trakcie trwania misji jest szaleństwem. W kosmos nigdy nie poleciał żaden programista.

Ekspedycje mają albo charakter militarny, albo naukowy. Nigdy w historii nie zdarzało się łączyć obu skrajnie różnych podejść. Na misję naukową nikt nie zabierałby weterana a w przypadku zagrożenia nie wysyła się misji naukowych.

Na misje nie wysyła się też biologów. Z bardzo prostej przyczyny. O wiele łatwiej jest wysłać niewielką próbkę na ziemię niż sprzęt i ludzi na inną planetę. Jeżeli już to wybiera się specjalistów niezbędnych od strony technicznej. Na przykład botanika do obsługi stacji produkującej tlen (Marsjanin).

Chodzi mi o to, że taki film wymaga konsultacji naukowych. Producentem wykonawczym filmu "Interstellar" był fizyk teoretyk.
Owszem, jednak należy pamiętać że mówimy tu o wyimaginowanej ekranizacji uniwersum, w którym m.in. dźwięk rozchodzi się w próżni, na wielu planetach rozwinęło się podobne do ziemskich bezkręgowców i roślinności życie, a co więcej na innych planetach grawitacja jest zbliżona do ziemskiej. Czyli CoLoBoT jest poniekąd space-operą, bajką o kosmosach. Prawdopodobnie jedynym powiewem realizmu i zgodności z nauką w tym filmie mogłyby być tylko elementy code-thrillera, który z kolei jest moim zdaniem głównym powodem, dla którego taki film w ogóle powinien powstać jeśli oczywiście warunki na to pozwolą.

Klasyczny techno-thriller oraz wszelkiego rodzaju horrory sci-fi o zmutowanych zwierzętach w latach 50-60-70 były częstym tematem filmów ze względu na obecną wtedy paranoję o rozwoju broni nuklearnej i przemysłu. Analogicznie w dzisiejszych czasach oraz najbliższej przyszłości możemy się spodziewać, że coraz śmielsze popularyzowanie nauki programowania będzie skutkowało także powstawaniem filmów w tej tematyce. W związku z czym nie zdziwiłbym się, gdyby któraś mniejsza wytwórnia filmowa zdecydowałaby się kiedyś połączyć ekranizację gry z czymś co obecnie określiłem code-thrillerem i padłoby wtedy jakimś cudem na niepopularnego i zapomnianego CoLoBoTa pod zapewne innym tytułem i z zupełnie innym, choć podobnym konceptem co w oryginale. Na pewno byłoby to jednak coś w myśl zasady "programuj i kolonizuj z botami".


Messages In This Thread
Ekranizacja CoLoBoT - by RaptorParkowsky - 02-05-2017, 04:33 PM
RE: Ekranizacja CoLoBoT - by Mrocza - 02-05-2017, 05:57 PM
RE: Ekranizacja CoLoBoT - by RaptorParkowsky - 02-05-2017, 08:04 PM
RE: Ekranizacja CoLoBoT - by MakzPL - 05-21-2018, 11:07 AM

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)