Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Feature: Ulepszona Flara i SkyBeam
#12
(03-01-2017, 12:59 PM)tomangelo Wrote: Przypadkiem w źródłach nie mamy tekstowych wersji plików scene od Blupi? Kodowanie i dekodowanie może też znajdzie się gdzieś w źródłach, co może być jednak uciążliwe w szukaniu z uwagi na francuskie komentarze.
Raczej nigdzie czegoś takiego nie jestem w stanie zauważyć, choć przyznaję że znaczna część źródeł jest poza moim zasięgiem z racji tego, że nie jestem programistą.

Wnioskując po datach wszystkich plików leveli BlupiMania-2 były one wszystkie wsadowo konwertowane do formatu binarnego tego samego dnia, o tej samej godzinie. Samego konwertera z kolei niestety nie widać. Bardzo możliwe, że sam silnik gry do jakiegoś momentu wspierał tekstowy format leveli do czasu ich ukończenia, a potem po prostu twórcy przestawili obsługę plików binarnych i je wszystkie hurtowo przekonwertowali.

(03-01-2017, 12:47 PM)tomaszkax86 Wrote: Jeśli chcecie, to można dodać format binarny plików scene, o ile to przyspieszy wczytywanie. W repo można je trzymać w postaci tekstowej i konwertować do formatu binarnego na etapie kompilacji. Oczywiście bez żadnego dziwnego szyfrowania, bo to jest bez sensu.
Właściwie czemu by nie. To samo z modelami. W repo trzymalibyśmy modele do wykorzystania w grze np. w formacie COLLADA, przy kompilacji przerabiałyby się do MOD lub innego binarnego formatu. Modele CGI to wciąż co innego i na razie zostawiłbym je w binarnym BLEND, tym bardziej że wciąż są w bardzo wczesnym etapie rozwoju.

Warto podyskutować o tym nieco bardziej na Slacku lub IRCu.


Messages In This Thread
Feature: Ulepszona Flara i SkyBeam - by DavivaD - 10-25-2015, 06:02 PM
RE: Feature: Ulepszona Flara i SkyBeam - by RaptorParkowsky - 03-01-2017, 01:53 PM

Forum Jump:


Users browsing this thread: 3 Guest(s)