03-01-2017, 01:53 PM
(03-01-2017, 12:59 PM)tomangelo Wrote: Przypadkiem w źródłach nie mamy tekstowych wersji plików scene od Blupi? Kodowanie i dekodowanie może też znajdzie się gdzieś w źródłach, co może być jednak uciążliwe w szukaniu z uwagi na francuskie komentarze.Raczej nigdzie czegoś takiego nie jestem w stanie zauważyć, choć przyznaję że znaczna część źródeł jest poza moim zasięgiem z racji tego, że nie jestem programistą.
Wnioskując po datach wszystkich plików leveli BlupiMania-2 były one wszystkie wsadowo konwertowane do formatu binarnego tego samego dnia, o tej samej godzinie. Samego konwertera z kolei niestety nie widać. Bardzo możliwe, że sam silnik gry do jakiegoś momentu wspierał tekstowy format leveli do czasu ich ukończenia, a potem po prostu twórcy przestawili obsługę plików binarnych i je wszystkie hurtowo przekonwertowali.
(03-01-2017, 12:47 PM)tomaszkax86 Wrote: Jeśli chcecie, to można dodać format binarny plików scene, o ile to przyspieszy wczytywanie. W repo można je trzymać w postaci tekstowej i konwertować do formatu binarnego na etapie kompilacji. Oczywiście bez żadnego dziwnego szyfrowania, bo to jest bez sensu.Właściwie czemu by nie. To samo z modelami. W repo trzymalibyśmy modele do wykorzystania w grze np. w formacie COLLADA, przy kompilacji przerabiałyby się do MOD lub innego binarnego formatu. Modele CGI to wciąż co innego i na razie zostawiłbym je w binarnym BLEND, tym bardziej że wciąż są w bardzo wczesnym etapie rozwoju.
Warto podyskutować o tym nieco bardziej na Slacku lub IRCu.