10-04-2015, 01:01 PM
(10-04-2015, 10:51 AM)RaptorParkowsky Wrote: Nie - przynajmniej w oficjalnych misjach, ćwiczeniach i swobodnych levelach. Skutkowałoby to nieprzewidywalnymi, losowymi bugami. A to inny obrót lub pozycja rośliny będą sprawiały, że crashboxy się ułożą nie tak, jak trzeba, i np. dana Grawiroślina będzie nachodzić na inny obiekt lub nie da rady jej minąć, itp...Chodziło mi o elementy dekoracyjne bez crashboxów typu trawa, nie grawirośliny. Obecnie świat jest niemal pusty, można go wypełnić drobną trawą. Wątpię, aby komukolwiek chciało się ustawiać dokładnie wszystkie te elementy, losowość rozwiązałaby nieco ten problem. Losowość można "zamknąć" korzystając z określonego ziarna w generatorze liczb pseudolosowych, dzięki czemu świat zawsze będzie wyglądał tak samo po każdym załadowaniu, mimo że został częściowo wylosowany.
(10-04-2015, 10:51 AM)RaptorParkowsky Wrote: Utrzymanie i developing wielu trybów trudności per level jest bardzo trudne, długie i żmudne. A my nie mamy nawet sensownej ilości testerów o różnej wiedzy i umiejętnościach w graniu. Temat dobry na betę, gdy już oficjalny kształt wszystkich leveli będzie znany z grubsza i przyjdzie pora na szlify.Utrzymywanie poziomów trudności nie jest ani trudne, ani długie, ani żmudne. Domyślnym poziomem trudności zawsze będzie "Normalny", również dla poziomów nieprzystosowanych, i będzie w większości zgodny z tym co jest teraz. Dla "Łatwego" wystarczy dodać elementy ułatwiające, ewentualnie usunąć niektórych wrogów. Dla "Trudnego" wystarczy usunąć odpowiednią liczbę tytanu i ogniw oraz dodać większą liczbę wrogów, co zwykle oznacza kopiuj-wklej i ustawienie pozycji oraz parametrów. Poza tym większość map nie potrzebuje modyfikacji, a zmiana poziomu trudności oznaczałaby przede wszystkim zmianę ilości otrzymywanych obrażeń. I serio, nie mamy wystarczająco dużo testerów? Każdy z nas przeszedł grę nie jeden raz i z grubsza wie co można zmienić, aby utrudnić lub ułatwić grę nie psując przy tym samej rozgrywki. Zmiany nie muszą być diametralne ani super oficjalnie zatwierdzone.
Poza tym, nie powinniśmy zrzucać za wiele na LevelControllera. Tworzenie i formowanie świata to zadanie pliku .scene. Większość elementów świata jest statyczna i powinna być tworzona przez plik .scene, nawet jeśli są te elementy zależne od poziomu trudności.
"After three days without programming, life becomes meaningless."
~The Tao of Programming
~The Tao of Programming