Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
CBot - użycie i zmiana licencji
#11
Dzięki za rozjaśnienie.

Tak chodzi mi o składnię bardzo podobną do C++, dlatego nie brałem pod uwagę Lua czy Python. Generalnie chodzi mi o coś prostego. Znalazłem też podobne pytanie na stackoverflow.

Moje użycie języka skryptowego byłoby podobne do CBot'a w Colobocie. Miałbym własne wersje niektórych funkcji np. move(). Idea jest bardzo podobna.

Języka nie można patentować, ale tu chodzi o licencję na pliki źródłowe. Pytanie tylko jak bardzo by były zmienione, gdybym je wyodrębnił z Colobot'a lub gdybym użył tego CBot console version (nie wiedziałem o tej wersji, wy zrobiliście czy Epsitec?). Nie wiadomo ile % kodu z Colobota zostałoby na końcu i czy licencja GPL nadal by obowiązywała.
CBot ma coś takiego jak 'register function' i tam są te wszystkie specjalne funkcje z gry. Prawdopodobnie w swojej grze miałbym coś identycznego. Wykonanie tych funkcji byłoby robione przez grę, nie przez skrypt.

W sumie macie rację, może lepiej jest użyć czegoś szybszego. Na początku myślałem o czymś dziecinnie prostym, ale z kolei bardziej zaawansowani użytkownicy mogą chcieć czegoś więcej. Można dać coś co jest proste, a zarazem zaawansowane.

Ten AngelScript może być interesujący. W przyszłym czasie postaram się trochę o nim poczytać.


P.S. Planujecie w przyszłości wymienić CBot na coś innego (np. w Colobot 2)?


Messages In This Thread
CBot - użycie i zmiana licencji - by PaweX - 01-14-2017, 11:14 PM
RE: CBot - użycie i zmiana licencji - by Simbax - 01-14-2017, 11:55 PM
RE: CBot - użycie i zmiana licencji - by PaweX - 01-15-2017, 12:35 AM
RE: CBot - użycie i zmiana licencji - by Simbax - 01-15-2017, 01:16 AM
RE: CBot - użycie i zmiana licencji - by Smok - 01-15-2017, 04:19 PM
RE: CBot - użycie i zmiana licencji - by krzys_h - 01-15-2017, 04:20 PM
RE: CBot - użycie i zmiana licencji - by Simbax - 01-15-2017, 10:25 PM
RE: CBot - użycie i zmiana licencji - by PaweX - 01-17-2017, 12:49 AM

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)