Przed:
Po:
Po:
Feature: Animowane Gif w SatCom.
|
Przed:
Po:
10-01-2015, 06:23 AM
To był mój pomysł! Tylko nie GIF tylko renderowanie obiektu na żywo.
10-01-2015, 12:56 PM
Jeżeli to twój pomysł to sorry xD.
10-01-2015, 01:56 PM
(10-01-2015, 06:23 AM)krzys_h Wrote: To był mój pomysł! Tylko nie GIF tylko renderowanie obiektu na żywo. A nie, bo mój, ja byłem pierwszy że nawet issuł o tym napisałem : https://github.com/colobot/colobot/issues/576 (no, w pewnym stopniu, bo o SatComie nie pomyślałem (ale wciąż byłem pierwszy!))
10-01-2015, 03:19 PM
To, że nie napisałem jeszcze nie znaczy że nie znaczy, że nie wymyśliłem
10-01-2015, 07:12 PM
Ja przepraszam bardzo, ale Panowie nie mają dowodów, ja natomiast wpadłem na ten pomysł w 2009 roku, w trakcie konsumpcji szlacheckiego trunku herbacianego z dodatkiem specjalnie przystosowanego jedzenia napawając się fotonami wykrywanymi przez me organy widzące interpretowanymi jako SpaceShip lądujący na powierzchni jedynego naturalnego satelity ziemskiego, czegoż potwierdzeniem jest czy wy naprawdę dyskutujecie o tym, kto pierwszy wpadł na ten pomysł? Jak dzieci... :-)
10-01-2015, 08:01 PM
Pytanie co do formatu. Gif to format bardzo popularny, jednak o przeciętnej jakości, to ledwo 255 kolorów. Może jakieś zapętlone video w np. webm, lub innym, multiplatformowym formacie?
Spoiler :
10-01-2015, 08:51 PM
Mówiłem: nie chcę GIFów, chcę renderowanie na żywo, włącznie ze zmianą kolorów zależnie od planety i ustawień wyglądu astronauty
10-01-2015, 09:12 PM
(This post was last modified: 10-01-2015, 09:13 PM by RaptorParkowsky.)
(10-01-2015, 08:51 PM)krzys_h Wrote: Mówiłem: nie chcę GIFów, chcę renderowanie na żywo, włącznie ze zmianą kolorów zależnie od planety i ustawień wyglądu astronauty ++ Dodatkowe atuty to to, że unikniemy niepotrzebnego nadmiaru binarnych danych w colobot-data (i nie mówię tu teraz w kontekście puchnącej historii repo tylko w kontekście ogólnej przejrzystości i dostępności pewnych danych występujących w wielu miejscach gry). Co do animowania różnych turntablesów obiektów z gry w SatComie, przydałaby się jakaś ładna tekstura na tło albo coś. Najlepiej by każdy obiekt miał swój plik podobny do scene, w którym można by było regulować takie rzeczy, jak oświetlenie obiektu, ustawienie kamery, kilka parametrów odnośnie animacji turntablesa, itd. Jeśli chodzi o animowanie różnych grafów i schematów, to sprawa wydaje się nieco trudniejsza. GIF na pewno z racji swej archaiczności jest bezużyteczny. Filmiki WEBM i tym podobne empegi to lekki przerost formy nad treścią. Podobno istnieje format animowanego SVG, hmm...
10-01-2015, 09:25 PM
I znów mamy dyskusje developerskie po polsku :/
10-01-2015, 11:19 PM
Renderowanie na żywo byłoby problematyczne na mniej wydajnych urządzeniach, trochę głupio żeby gra ścigała w menu tekstowym.
Jeśli animacja svg byłaby wykonywalna w jakimś Blenderze, to fajnie, gorzej jeśli trzeba byłoby animować ręcznie. Spoiler :
10-02-2015, 07:46 AM
(This post was last modified: 10-02-2015, 01:58 PM by RaptorParkowsky.)
Przecież renderowanie prostego turntablesa nie jest problemem, zwłaszcza, że ma to być jeden model tylko na scenę. Problemem może być tylko implementacja tego w obecnym SatComie, który potrafi crashować, mieć problemy z czcionkami i nawet wyciekami pamięci.
Z animacjami SVG, z tego co widzę, jest obecnie wciąż na tyle słabo, że prawdopodobnie musielibyśmy zrobić coś podobnego ale wg własnego rozwiązania. Chyba że implementacja JavaScriptu w grze i pisanie w nim prostych transformacji nodów/obiektów nie było by problemem? Choć z animacjami SVG też nie można przesadzić. Jeśli niektóre przykłady mogą scrashować mojego niezawodnego Firefoxa, "to wiedz, że coś się dzieje..." https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Moire_Lines.svg
10-02-2015, 01:47 PM
Satcom pewnie i tak dostanie rework, w końcu jeśli miałoby tu być implementowanie nowej składni czy Satcom online to i tak mogą tu być większe zmiany.
Spoiler : |
« Next Oldest | Next Newest »
|