Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Feature: Animowane Gif w SatCom.
#1
Przed:
[Image: hqf5mbpik50b.png]
Po:
[Image: fw5yilbumt67.gif]
Sorry for my English
[Image: 76561198127157465.png]
#2
To był mój pomysł! Tongue Tylko nie GIF tylko renderowanie obiektu na żywo.
#3
Jeżeli to twój pomysł to sorry xD.
Sorry for my English
[Image: 76561198127157465.png]
#4
(10-01-2015, 06:23 AM)krzys_h Wrote: To był mój pomysł! Tongue Tylko nie GIF tylko renderowanie obiektu na żywo.

A nie, bo mój, ja byłem pierwszy że nawet issuł o tym napisałem Tongue :

https://github.com/colobot/colobot/issues/576




(no, w pewnym stopniu, bo o SatComie nie pomyślałem (ale wciąż byłem pierwszy!))
#5
To, że nie napisałem jeszcze nie znaczy że nie znaczy, że nie wymyśliłem Tongue
#6
Ja przepraszam bardzo, ale Panowie nie mają dowodów, ja natomiast wpadłem na ten pomysł w 2009 roku, w trakcie konsumpcji szlacheckiego trunku herbacianego z dodatkiem specjalnie przystosowanego jedzenia napawając się fotonami wykrywanymi przez me organy widzące interpretowanymi jako SpaceShip lądujący na powierzchni jedynego naturalnego satelity ziemskiego, czegoż potwierdzeniem jest czy wy naprawdę dyskutujecie o tym, kto pierwszy wpadł na ten pomysł? Jak dzieci... :-)
[Image: XvN5CTW.png] [Image: UYXyyMS.png]
#7
Pytanie co do formatu. Gif to format bardzo popularny, jednak o przeciętnej jakości, to ledwo 255 kolorów. Może jakieś zapętlone video w np. webm, lub innym, multiplatformowym formacie?
Spoiler :
[Image: unknown.png]
#8
Mówiłem: nie chcę GIFów, chcę renderowanie na żywo, włącznie ze zmianą kolorów zależnie od planety i ustawień wyglądu astronauty
#9
(10-01-2015, 08:51 PM)krzys_h Wrote: Mówiłem: nie chcę GIFów, chcę renderowanie na żywo, włącznie ze zmianą kolorów zależnie od planety i ustawień wyglądu astronauty

++

Dodatkowe atuty to to, że unikniemy niepotrzebnego nadmiaru binarnych danych w colobot-data (i nie mówię tu teraz w kontekście puchnącej historii repo tylko w kontekście ogólnej przejrzystości i dostępności pewnych danych występujących w wielu miejscach gry).

Co do animowania różnych turntablesów obiektów z gry w SatComie, przydałaby się jakaś ładna tekstura na tło albo coś. Najlepiej by każdy obiekt miał swój plik podobny do scene, w którym można by było regulować takie rzeczy, jak oświetlenie obiektu, ustawienie kamery, kilka parametrów odnośnie animacji turntablesa, itd.

Jeśli chodzi o animowanie różnych grafów i schematów, to sprawa wydaje się nieco trudniejsza. GIF na pewno z racji swej archaiczności jest bezużyteczny. Filmiki WEBM i tym podobne empegi to lekki przerost formy nad treścią. Podobno istnieje format animowanego SVG, hmm...
#10
I znów mamy dyskusje developerskie po polsku :/
#11
Renderowanie na żywo byłoby problematyczne na mniej wydajnych urządzeniach, trochę głupio żeby gra ścigała w menu tekstowym.
Jeśli animacja svg byłaby wykonywalna w jakimś Blenderze, to fajnie, gorzej jeśli trzeba byłoby animować ręcznie.
Spoiler :
[Image: unknown.png]
#12
Przecież renderowanie prostego turntablesa nie jest problemem, zwłaszcza, że ma to być jeden model tylko na scenę. Problemem może być tylko implementacja tego w obecnym SatComie, który potrafi crashować, mieć problemy z czcionkami i nawet wyciekami pamięci.

Z animacjami SVG, z tego co widzę, jest obecnie wciąż na tyle słabo, że prawdopodobnie musielibyśmy zrobić coś podobnego ale wg własnego rozwiązania. Chyba że implementacja JavaScriptu w grze i pisanie w nim prostych transformacji nodów/obiektów nie było by problemem?

Choć z animacjami SVG też nie można przesadzić. Jeśli niektóre przykłady mogą scrashować mojego niezawodnego Firefoxa, "to wiedz, że coś się dzieje..."

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Moire_Lines.svg
#13
Satcom pewnie i tak dostanie rework, w końcu jeśli miałoby tu być implementowanie nowej składni czy Satcom online to i tak mogą tu być większe zmiany.
Spoiler :
[Image: unknown.png]


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)