Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Prace wznowione
#1
Witam wszystkich po długiej rozłące! Ogłaszam, że wznowiłem prace nad odnawianiem grafik. Poniżej mały postęp prac.

1. Poprawiony statek kosmiczny
2. Poprawione bloki TNT oraz BlackBox
3. Poprawiony warsztat, z małym niedociągnięciem

http://i.imgur.com/54cZcGJ.jpg
http://i.imgur.com/owkLMwL.jpg
http://s32.postimg.org/iypst47qt/ghjghj.jpg
Reply
#2
Bloczki wyglądają Bosko. Statek cały poprawiłeś czy tylko rampę?
"Deep within all of us lives an idiot, and if you let that idiot dictate your decisions your live is going to be rough."
~ Ryan Letourneau, 2k15
Reply
#3
Dobrze jest znów widzieć Twoje umiejętności w akcji!
W większości przypadków które tu pokazałeś aż nie zauważam różnic, a to dobra rzecz (ba, bardzo dobra! Widzisz @RaptorParkowsky - da się!). Wydaje mi się jednak, że krawędzie tych obiektów przenośnych, w szczególności BlackBox są ciut zbyt wyraziste, ale ogólnie to świetnie.

Nalegam na postowanie po polsku jedynie w dziale do tego przeznaczonym Wink
Miłego ponownego korzystania z forum.
Prepare for unforeseen consequences...
Half-Life
Reply
#4
Ech ten threadsplit, już nie można podyskutować wielowątkowo...

Chętnie bym zobaczył na żywo te teksturki. Wyglądają legitnie, tak jak nasze wcześniejsze próby wektoryzacji niektórych tekstur obiektów.

To teraz warto się zastanowić, czy dodać te tekstury oficjalnie do repo GOLD, wraz z wcześniej zaczętą pracą @Simbaxa. Przynajmniej tymczasowo do czasu wprowadzenia nowych modeli.

Anyway, po raz kolejny witam Cię @Adrian na Colobotach! Wink
Reply
#5
Dziś popełniłem kolejne ważne apdejty

4. Poprawione komputerki w Houston --> http://i.imgur.com/dyDH4o6.jpg

@Radioactivity: statek jest poprawiony cały. to chyba nie dobrze, że nie widać Sad
@Emxx52: witam szanownego towarzysza w administrowaniu! krawędzie wyraźne owszem, ale zawsze można to zmienić. między innymi dlatego nie umieszczam plików tylko screeny. sam to jeszcze będę skanował 1337 razy swoimi oczami w poszukiwaniu błędów zanim udostępnię.
@RaptorParkowsky: obowiązkowo do GOLDa! Big Grin
Reply
#6
Jeśli udostępniasz póki co tylko screenshoty, to mała sugestia: możesz robić lepsze kadry aktywując cheaty "photo2" i "invui". Konsolę aktywujesz teraz klawiszem "~". Manipulujesz strzałkami, numerycznymi strzałkami, wsadem, page upem/downem...
Reply
#7
Nigdy nie zwracałem uwagi na pilar statku więc nie wiedziałem czy w oryginale jego tekstura również miała tak podejrzanie wysoką jakość.
"Deep within all of us lives an idiot, and if you let that idiot dictate your decisions your live is going to be rough."
~ Ryan Letourneau, 2k15
Reply
#8
Po raz kolejny ja!

Zbliżenie na komputerki Houston. Techy jak zwykle bardzo pracowicie chodzą z konta w kont.
http://i.imgur.com/OQLTh4r.jpg

5. RepairCenter dostał nowe życie (jest tak nowe, że nawet kurz nie zdążył usiąść)
http://i.imgur.com/KHUVBFR.jpg


6. PowerStation dostał nowe życie
http://i.imgur.com/oPs5KwH.jpg

7. Derrick - jak marzenie
http://i.imgur.com/fxU0cIS.jpg

8. BotFactory - aż chce się wracać
http://i.imgur.com/zExD5hS.jpg

9. ExchangePost przestał być zapomniany
http://i.imgur.com/XZUCujQ.jpg

10. Converter w tej wersji obrabia UraniumOry, OrgaMattery BlackBoxy i TNT.
http://i.imgur.com/dlY0bZT.jpg

Wiadomo, są niedociągnięcia. Zostaną one jednak w następnych dniach wyeliminowane.

UPDATE:

11. Wielkie nieba! (nie wiem właśnie co dalej. zostawić to jak jest, czy poczekać na zmianę rysowania nieba przez silnik gry)
http://i.imgur.com/whzHcdT.jpg
http://i.imgur.com/4EC2IwK.jpg
http://i.imgur.com/jwcXrT4.jpg
http://i.imgur.com/ky96G1r.jpg

12. Oktagon to takie nowe koło?
http://i.imgur.com/PJ3a2D7.png

Ponadto wymieniłem teksturę wody zielonej oraz wody niebieskiej, teksturę trujących grzybów i drzewa. Nie są one jednak tak spektakularne, by nimi spamować forum.

Kto jest chętny na testowanie na swoim komputerku? Big Grin
Reply
#9
Dopóty nie dostanę nowej GPU to ja jeszcze nie :3
Sorry for my English
[Image: 76561198127157465.png]
Reply
#10
Przecież Colobot nie potrzebuje karty graficznej do działania Big Grin

A na poważnie, u mnie działa bez problemu na zintegrowanym układzie Intel. Nawet w 1080p
Reply
#11
Nie o to mi chodziło xD

Ale jak już:
Colobot: Gold Edition(1366x768 + Najwyższe ustawienia + OpenGL 3.3) + HD 5450 = ~15 FPS
Sorry for my English
[Image: 76561198127157465.png]
Reply
#12
(05-15-2016, 03:41 PM)Adrian Wrote: ...nie wiem właśnie co dalej. zostawić to jak jest, czy poczekać na zmianę rysowania nieba przez silnik gry...
Akurat silnik (przynajmniej do czasu gdy nie będziemy chcieli wdrażać zmiennych warunków pogodowych...) nie ma chyba praktycznie nic do tego, jak tekstury nieba będą rysowane. Musisz utworzyć bezszwowe tekstury po prostu. Jest to nieskomplikowane, zarówno w Photoshopie jak i darmowym GIMPie i sprowadza się do kliknięcia w jedną opcję. Jedyną wadą takiego rozwiązania jest to, że w zależności od zdjęcia może to wyglądać dobrze lub nie.

Kurczę, jestem najgorszy... Przypomniałeś mi o zdjęciach jednego z uprzejmych użytkowników sprzed ponad pół roku (czy więcej), który zrobił kilka bardzo dobrej jakości zdjęć chmur, które miałem obrobić i wdrożyć finalnie do GOLDa. Jak zwykle roboty nie skończyłem i nie commitnąłem, ech...

EDIT: A dokładniej to ten temat: https://colobot.info/forum/showthread.php?tid=641

(05-15-2016, 03:41 PM)Adrian Wrote: Kto jest chętny na testowanie na swoim komputerku? Big Grin
Moja hybryda Intela i Nvidii jest gotowa.
Reply
#13
Zatem wrzucam wszystko to, w czym maczałem palce (i nie tylko Tongue)

http://www31.zippyshare.com/v/Ggxsb1bP/file.html

Do załącznika się nie mieści, bo waży ~13MB

Przy okazji chciałbym powiedzieć, że gra nie wytrzymuje z teksturami tła w rozmiarze 4096x2048. Trzeba było zmniejszać chmurki do 2048x1024.
Reply
#14
Wielki Lajk ode mnie, myślałem że sam grzebię w teksturachSmile a grzebałem w teksturach, i zauważyłem że można by przeskalować wszystkie tekstury z 256 x 256 na inny rozmiar i je wygładzić i unowocześnić ale stwierdziłem że za dużo roboty i zrobiłem tylko szybką modyfikację do UIBig Grin

edit: nowe tekstury wydają się nie być seamless (bezszwowe?), a wcześniej byłySmile Te stare textury z colobota gold, jak się je ogląda to wydają się brzydkie w porównaniu z Twoimi, ale mają tą zaletę że (choć tego tak wprost nie widać po nich jak sie je otwiera w podglądzie obrazu) są bezszwowe, tj łączą się płynnie wlepione wiele razy obok siebie tak że nie wiesz gdzie jest granica między nimi. Przykładem są textury wody water12 i water16, które chyba się będą nieładnie łączyć, ale też fragment odpowiedzialny np za ogniwo na power station z Twojego screena. Stare textury "cloud" też były seamless i to nie tylko lewo prawo ale też góra dółSad Nie umiem sam robić textur seamless więc w tym nie grzebałem, ale na guglach można albo w serwisahc gdzie są za darmo tekstury do gier znaleźć textury seamless i je edytować ( i tak robiłem do swoich poziomów).
Z doświadczenia z tymi poziomami wiem, że robienie textur nie seamless powoduje że źle to wygląda w grze, a dokładniej, jeżeli tekstura była seamless oryginalnie np lewo-prawo, to jej nowa wersja też powinna być zawsze seamless lewo-prawo, bo inaczej dupa. tak samo z bezszwowością w 4 keirunkach. Dlatego jestem ograniczony co do tekstur, bo mogą bazować tylko na znalezionych w necie i samemu edytować żeby nie stracić tej "seamlessowości". I na tym polega cała bieda że wybór takich tekstur jest o wiele mniejszy, dodatkowo 70% tych tekstur nie jest za darmo i ma na sobie znaki wodne więc nie nadają się do użytku. Może spróbuj pobazować na czyichś texturach? Jak je przeedytujesz to już wtedy są TwojeWink wygugluj np "seamless cloud" w grafice google. Ja odpuściłem jak chciałem przerobić tekstury kosmitów wklejając do "ant.png" fragmenty zdjęć owadów przerobione. Tongue Powiem tyle, że to nie pykło, choć w paincie wyglądało ok. Nie testowałem reszty tekstur, ale mogę podejrzewać że problem będzie też np w pliku "vegetal.png" gdzie fajnie odnowiłeś trawę i korę:p też próbowałem tak grzebać, aż odkryłem że te stare grafiki były brzydkie, ale były bezszwowe, dzięki czemu działały w grze.
Wpisałem w google "seamless bark" i mam taki obrazek w miarę pionowy (a tam w "vegetal.png" pionowy trzeba):
http://pre11.deviantart.net/7606/th/pre/...30qzjj.jpg
Po zrescalowaniu w paincie i przyciemnieniu powinno pyknąćSmile
niżej przykład o tej bezszwowości, pierwza oryginalna textura z Colobot Golda "cloud02" i Twój zamiennik:
[Image: 20gbcpg.png]
Dodatkowo powiem Ci że odkryłem że takie operacje jak rozmycie czy wyostrzenie obrazu nie wpływają na stratę "seamlessowości" tak smao jak zmiana koloru/jasności. Ale niektóre rzeczy na to wpływają, więc uważaj jak edytujeszSmile
A największe problemy robią tekstury roca2.png i rocb2.png, bo tam bezszwowośc nie jest na krawędziach, tylko między odpowiednimi miejscami każdego z 16 kwadracików ale to inna bajka;p

Poza tym wiem że niektórzy czepiają się o rozmiary plików i wymiary tekstur, i np wspomniane textury wody mają po 2048 x 2048 pikseli, a wydają się bardzo rozmyte i "wodniste" (hehe) więc nie widać różnicy jak się je zeskaluje o połowę do 1024 x 1024. (robiłem keidyś piasek dla mojego poziomu i wtedy odkryłem że jak coś jest rozmyte bardzo, to po prostu można zmniejszyć tego wymiar i nie widać różnicy, tylko jest mniej rozmyte)

Swoje poziomy (link masz w moim podpisie poniżej, są tam też screeny) robiłem wpisując w google "Seamless ": "...sky" "...ground" "...water" "...metal" i edytując w paincie i PhotoFiltre 7 (Taki photoshop tylko ma kilka megabajtów i nie ma 80% funkcji fotoszopa których i tak bym nie umiał użyć)
sory za błędy w pisowni ale nie stać mnie na kalwiaturę i piszę na kartce,
pozdrowionkaSmile

For Colobot: Gold Edition check out my TrueLevels level pack, UI Texture replacement pack and Sound Effect replacement pack.
Trailer for TrueLevels and my youtube channel here. Cheers!
Reply
#15
Wielkie dzięki za wielkiego lajka Big Grin

Szwy się zrobi, ale to już jutro. dzisiaj jestem już wymęczony tematem Colobotów.

Czy ktoś dysponuje levelem, na którym są umieszczone zupełnie wszystkie budynki, roboty, obiekty, obcy? Potrzebowałbym taki, a do robienia userleveli jestem ostatni.
Reply
#16
zrobie Ci taki i za około godzinke podeślem, wkelje tu linkaSmile

For Colobot: Gold Edition check out my TrueLevels level pack, UI Texture replacement pack and Sound Effect replacement pack.
Trailer for TrueLevels and my youtube channel here. Cheers!
Reply
#17
(05-15-2016, 06:31 PM)Adrian Wrote: Wielkie dzięki za wielkiego lajka Big Grin

Szwy się zrobi, ale to już jutro. dzisiaj jestem już wymęczony tematem Colobotów.

Czy ktoś dysponuje levelem, na którym są umieszczone zupełnie wszystkie budynki, roboty, obiekty, obcy? Potrzebowałbym taki, a do robienia userleveli jestem ostatni.
Zapraszam tutaj: https://github.com/MrSimbax/colobot-alludo
Sorry for my English
[Image: 76561198127157465.png]
Reply
#18
Level ze wszystkimi obiektami .zip do wklejenia do folderu "mods" do Colobot Golda:
DOWNLOAD TUTAJ

[Image: 2jd5krr.png]

W kodzie wykomentowane jest spawnowanie obiektu bodajże 302, robby robota, bo jest irytujący i lata w polu widzenia. Na potrzeby ładnego wyglądania tekstur kolory robotów są jak dla mojej planety Amber, a nie jak dla VTS na bazie którego jest level, bo tam jakieś problemy z teksturami robotów są (czarne plamy na robotach).

For Colobot: Gold Edition check out my TrueLevels level pack, UI Texture replacement pack and Sound Effect replacement pack.
Trailer for TrueLevels and my youtube channel here. Cheers!
Reply
#19
(05-15-2016, 06:31 PM)Adrian Wrote: Czy ktoś dysponuje levelem, na którym są umieszczone zupełnie wszystkie budynki, roboty, obiekty, obcy? Potrzebowałbym taki, a do robienia userleveli jestem ostatni.
Naszym oficjalnym levelem testowymdo tego (i jednocześnie wzorcem tworzenia userleveli w nowym systemie Golda) jest Alludo podlinkowany już przez @DavivaD - https://github.com/MrSimbax/colobot-alludo

(05-15-2016, 04:55 PM)Adrian Wrote: gra nie wytrzymuje z teksturami tła w rozmiarze 4096x2048
"nie wytrzymuje" to znaczy? Zacina się? W ogóle się nie ładuje? Najprawdopodobinej to nie jest ograniczenie silnika tylko bezpośrednio karty graficznej.
Reply
#20
Początkowo tekstury nieba i przestrzeni kosmicznej były w 4096x2048. Wówczas, po załadowaniu planszy, niebo stawało się kompletnie białe - tak samo przestrzeń kosmiczna.

Trzeba było to skorygować, zmniejszając rozmiar teł do 2048x1024.

Możliwe, że to wina karty graficznej. Ja w zasadzie nawet takiej nie posiadam - działam na zintegrowanym Intelu. Sam komputer jednakże prezentuje się wystarczająco w moim odczuciu:

Intel Core 2 Quad 2400MHz
4GB RAM DDR2
Dysk 2TB Seagate SATA2

Rozdzielczość gry 1920x1080, system Windows Vista Home Premium
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)