Hah, udowodniłeś właśnie, że nie potrafimy się komunikować nawet po polsku ^^ Oto mit złego angielskiego został obalony. Nie czytasz ze zrozumieniem tego, co piszę.
Z tego co mi wiadomo to tak, ale spytaj się @tomangelo albo @RaptorParkowsky . Wydaje mi się, że dosyć często się chwalą swoimi wyrobami w 3D...
Nic nie sprawdza się w praktyce, jeśli nie daje się temu szansy. Jeśli postanowienia są ignorowane, to nie można stwierdzić, jak się sprawdzają w praktyce, bo w praktyce najzwyczajniej w świecie nie były.
Primo, nie ma przestrzegania, więc nie może wstrzymywać postępu. Secundo, jak te zasady mogą być "kiepskie", skoro zostały ustalone w drodze dyskusji w społeczności, ankiet, głosowań, formalnych spotkań na czacie i tak dalej? Przecież nikt ich sobie nie wymyśla na poczekaniu, one po coś istnieją.
Postęp wstrzymuje to, że mamy dziesiątki tematów i idei, a nikt ich nie implementuje, za to do robienia czegoś czego robić nie trzeba to już wszyscy są pierwsi. Gdzie jest ten twój postęp w kursie programowania, SatCom Online czy nawet takiej głupiej sprawie jak komentarze na dev blogu? Mamy miliony rzeczy do robienia, a ludzie i tak się zabierają za coś zupełnie innego. Owszem, lepiej, że ktoś robi coś niepotrzebnego ale dobrego niż żeby się nie działo nic, ale to jest tylko krótkoterminowa produktywność. Te "zasady" i "postanowienia" są dla długotrwałej produktywności, która jest dużo bardziej istotna dla rozwoju gry w mojej opinii.
No to pojechałeś po bandzie teraz. Nic nie chcę blokować, wręcz przeciwnie:
Czasami mam wrażenie, że niektórzy w ogóle nie czytają co się do nich pisze.
http://opensoul.org/99ways/ Więc problemy wymienione w tej prezentacji nas nie dotyczą? Może nie znam się na Open Source, ale na pewno Colobot na chwilę obecną nie jest zdrowym projektem Open Source, chyba że zechcesz zakwestionować to źródło.
Dyskusje na jaki temat? Widzisz różnicę między łamaniem ustaleń a dyskusją nad ich zmianą? Jest dosyć istotna. Ustalenia można zmienić, ale w drodze dyskusji, a nie samowolki.
Przedtem to znaczy kiedy? Już dawno minęły czasy kiedy na forum się nic nie działo tygodniami, jest aktualnie lepiej niż wcześniej. 0.1.6 było naszym najlepszym releasem, bo mieliśmy plan i się go trzymaliśmy. Wtedy zaistniała prawdziwa współpraca. Nikt nie robił jakichś głupot, tylko każdy robił to co trzeba było zrobić. I problemu nie było. A teraz? Podany plan kursu programowania na tacy, nikt nawet konceptów nie dopisze. Czym się różni kurs programowania od trailera? Brakiem deadline'u? Mieliśmy Trello z najlepiej rozpisanymi taskami jak tylko można, a i tak nowe loga, tekstury, user levele, game mode'y pojawiają się nagle, zyskują priorytet i są akceptowane bez najmniejszego zastanowienia. Bo rozpisane na czysto taski są przecież nudne i niekreatywne... Ale kiedyś muszą zostać wykonane.
Kwestia gustu, ja bym nie mógł pracować mając z tył głowy, że efekty mojej pracy będą tymczasowe, ale nie potępiam takiej postawy wbrew temu co ty i @Adrian próbujecie nieudolnie mi i postronnym wmówić, nie potępiam też niczyjej pracy.
(05-20-2016, 08:27 PM)tomaszkax86 Wrote: Ktoś pracował tak na serio nad nowymi modelami?
Z tego co mi wiadomo to tak, ale spytaj się @tomangelo albo @RaptorParkowsky . Wydaje mi się, że dosyć często się chwalą swoimi wyrobami w 3D...
(05-20-2016, 08:27 PM)tomaszkax86 Wrote: W trakcie robienia gry postanawiamy sobie różne rzeczy i nie wszystkie sprawdzają się w praktyce.
Nic nie sprawdza się w praktyce, jeśli nie daje się temu szansy. Jeśli postanowienia są ignorowane, to nie można stwierdzić, jak się sprawdzają w praktyce, bo w praktyce najzwyczajniej w świecie nie były.
(05-20-2016, 08:27 PM)tomaszkax86 Wrote: Ślepe przestrzeganie kiepskich zasad tylko wstrzymuje postęp.
Primo, nie ma przestrzegania, więc nie może wstrzymywać postępu. Secundo, jak te zasady mogą być "kiepskie", skoro zostały ustalone w drodze dyskusji w społeczności, ankiet, głosowań, formalnych spotkań na czacie i tak dalej? Przecież nikt ich sobie nie wymyśla na poczekaniu, one po coś istnieją.
Postęp wstrzymuje to, że mamy dziesiątki tematów i idei, a nikt ich nie implementuje, za to do robienia czegoś czego robić nie trzeba to już wszyscy są pierwsi. Gdzie jest ten twój postęp w kursie programowania, SatCom Online czy nawet takiej głupiej sprawie jak komentarze na dev blogu? Mamy miliony rzeczy do robienia, a ludzie i tak się zabierają za coś zupełnie innego. Owszem, lepiej, że ktoś robi coś niepotrzebnego ale dobrego niż żeby się nie działo nic, ale to jest tylko krótkoterminowa produktywność. Te "zasady" i "postanowienia" są dla długotrwałej produktywności, która jest dużo bardziej istotna dla rozwoju gry w mojej opinii.
(05-20-2016, 08:27 PM)tomaszkax86 Wrote: Mimo to chcesz to blokować, bo jest to niezgodne z tym, co określiliśmy na początku?
No to pojechałeś po bandzie teraz. Nic nie chcę blokować, wręcz przeciwnie:
(05-20-2016, 03:57 PM)Simbax Wrote: Nie mam nic przeciwko umieszczenia zremasterowanych tekstur tymczasowo, dopóki ktoś nie zrobi z nich wektorów lub zostaną zmienione zgodnie z potrzebami wyznaczonymi przez modele.
Pliki PNG powinny być ok IMO, są lossless tak jak FLAC, które podobno możemy legalnie trzymać (i trzymamy). Nie trzeba PSD i XCF idąc tą logiką.
Czasami mam wrażenie, że niektórzy w ogóle nie czytają co się do nich pisze.
(05-20-2016, 08:27 PM)tomaszkax86 Wrote: Nie na tym polega Open Source.
http://opensoul.org/99ways/ Więc problemy wymienione w tej prezentacji nas nie dotyczą? Może nie znam się na Open Source, ale na pewno Colobot na chwilę obecną nie jest zdrowym projektem Open Source, chyba że zechcesz zakwestionować to źródło.
(05-20-2016, 08:27 PM)tomaszkax86 Wrote: Ale jeśli uważasz, że dyskusje na ten temat są niepotrzebne, bo mamy się trzymać jednych ustaleń do samego końca, to ten projekt już umarł.
Dyskusje na jaki temat? Widzisz różnicę między łamaniem ustaleń a dyskusją nad ich zmianą? Jest dosyć istotna. Ustalenia można zmienić, ale w drodze dyskusji, a nie samowolki.
(05-20-2016, 08:27 PM)tomaszkax86 Wrote: Sam wiesz, że przedtem nic się nie działo i tak będzie dalej, jeśli będziemy się sztywno trzymać tego, co mamy teraz.
Przedtem to znaczy kiedy? Już dawno minęły czasy kiedy na forum się nic nie działo tygodniami, jest aktualnie lepiej niż wcześniej. 0.1.6 było naszym najlepszym releasem, bo mieliśmy plan i się go trzymaliśmy. Wtedy zaistniała prawdziwa współpraca. Nikt nie robił jakichś głupot, tylko każdy robił to co trzeba było zrobić. I problemu nie było. A teraz? Podany plan kursu programowania na tacy, nikt nawet konceptów nie dopisze. Czym się różni kurs programowania od trailera? Brakiem deadline'u? Mieliśmy Trello z najlepiej rozpisanymi taskami jak tylko można, a i tak nowe loga, tekstury, user levele, game mode'y pojawiają się nagle, zyskują priorytet i są akceptowane bez najmniejszego zastanowienia. Bo rozpisane na czysto taski są przecież nudne i niekreatywne... Ale kiedyś muszą zostać wykonane.
(05-20-2016, 08:27 PM)tomaszkax86 Wrote: Pracujmy nad pewnym teraz zamiast odkładać pracę na nieokreślone później.
Kwestia gustu, ja bym nie mógł pracować mając z tył głowy, że efekty mojej pracy będą tymczasowe, ale nie potępiam takiej postawy wbrew temu co ty i @Adrian próbujecie nieudolnie mi i postronnym wmówić, nie potępiam też niczyjej pracy.