Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Prace wznowione
Wyobraziłem sobie sytuację, w której pee-container staje się pełny. Czy wtedy interes pływa sobie niewzruszony w ciepłych siuśkach? Jack dodany, termometr też. Do pobrania gotowy.

[Image: 6ULPrzS.jpg]
Kolejny postęp prac.

REMASTER:
- tło Orfenii (wykorzystano oryginalne zdjęcie z NASA)
http://i.imgur.com/NG4padT.jpg
- powierzchnia Orfenii (zdjęcie Marsa od NASA)
- powierzchnia księżyca (zdjęcie księżyca od NASA)
http://i.imgur.com/CvJg3jh.jpg
- obłok wokół Krystalii (j.w.)
http://i.imgur.com/dqDYS92.jpg
- gwieździste tło na księżycu i podczas cutscenek
- wszystkie 3 lensy
http://i.imgur.com/1mC0MWF.jpg

ZROBIONE NA NOWO:
- chmury wszystkich planet (wykorzystano zdjęcia zrobione przez michx)
http://i.imgur.com/1bpsW1O.jpg
- 8 planetek pokazujących się na niebie i w cutscenkach (pozostawiam do dyskusji)
http://i.imgur.com/Kr9b8tM.jpg
http://i.imgur.com/wSOQ8PG.jpg

nowe tekstury do pobrania osobno na https://edelweiss.net.pl/colobot/ lub w całości jako paczka https://edelweiss.net.pl/colobot/textures.tar
Fajnie wygląda te 8 planetek, jednak może dałoby się zmniejszyć rozmiar niektórych, by wyglądało to nieco realistyczniej? Chmury bardzo mi się podobają, szczególnie na Centauri. Jedynie może Wulkania powinna mieć troche bardziej rozmyte niebo, ze względu na panujące tam warunki

Jeżeli mogę wyrazić swoje zdanie to najsłabiej wygląda to gwieździste tło. Za bardzo mydlane i nierealistyczne. Co do nieba Orfenii to fajnie by było wynaleźć coś o większej rozdzielczości i trochę lepszej jakości jeżeli to w ogóle możliwe, również tekstura powierzchni jest troszkę zbyt zmieniona względem oryginału; ogólnie jest OK - ale jakby tak poprzeplatać tą teksturę marsa z elementami piaskowej powierzchni tak jak ma to miejsce w oryginale?

Może trochę się czepiam, ale warto się zastanowić by gra wyglądała jak najlepiej i nie traciła na klimacie względem oryginalnej produkcji Epsiteca.
Mam jakieś foty ala astrograficzne tj. gwieździste niebo, jednak niestety chyba w JPG. Przyda się?
8 planetek jest dynamicznie powiększane i zmniejszane przez silnik gry przy cutscenkach. W źródle wszystko jest w jednym rozmiarze.

Gwieździste tło nie było rysowane od nowa; ale to jeszcze też wymaga pewnych szlifów jak nawet same chmury. Niebo na Orfenii to już poprawiona wersja; NASA dysponuje tylko takim zdjęciem niestety. Orfenia oryginalnie miała za teksturę zdjęcie satelitarne powierzchni Marsa więc teraz jest to samo (wtedy było po prostu mniej wyraźne i mogło się wydawać piaskowe).

Jeżeli wrzucisz takie zdjęcia to będzie świetnie; potrzebujemy realistycznych gwiazd. Fajne byłyby też zdjęcia ziemi jako po prostu piasku i rosnącej naturalnie trawy. Potrzebne są do odnowienia tekstury ziemi z gry.
Co do zdjęć ziemi i trawy to postaram się je wykonać. Na ten moment wrzucam JPGi gwieździstego nieba; do przycięcia i przez tzw. zanieczyszczenie świetlne występuje lekko jasna poświata więc wypadałoby to jakoś obrobić by zasymulować warunki ciemnego nieba takie jakie są z dala od miasta i na księżycu Big Grin Rewelacji może nie ma, ale oceńcie sami jak prezentować się będzie efekt końcowy. Jeżeli będzie źle to wyglądać, to po prostu nie używajcie tych zdjęć. Wtedy postaram się zrobić lepsze albo może znajdziecie coś royalyty free, bo nie jest łatwo z warunkami na robienie takich zdjęć. Najlepiej byłoby wyjechać w nocy gdzieś dalej poza miasto i odczekać dzień gdy niebo będzie bezchmurne, a to nie do końca jest prostym zadaniem i nie ma gwarancji, że wyjdzie perfekcyjnie.

LINK: https://drive.google.com/file/d/0B61UcL3...sp=sharing
Dziś przyjrzyjmy się czcionkom. Ostatnio zrobiłem małe porównanie czcionek a mianowicie

- oryginalny, dołączany do gry DejaVu
- znany nam wszystkim z Androidów Roboto
- hipsterska i designerska Helvetica Neue
- znany z Ceebotów Kabel

Porównanie poniżej (dla pełnego wymiaru kliknij prawym na obrazek i wybierz Pokaż obraz)

[Image: font_1.png]
[Image: font_2.png]

Oczywiście nie mogłoby się obyć bez zastąpienia monospacyjnej czcionki DejaVu na znany i kochany Courier. Zdaje się, że tą zmianę każdy zaakceptuje i nie ma co na ten temat dyskutować Smile

[Image: font_3.png]

Chcemy zrezygnować z DejaVu, bo to czcionka zastępcza. No nie pasuje nam do gry niestety. Roboto natomiast zawiódł mnie i Simbaxa, choć spodziewaliśmy się czegoś lepszego. Helvetica wygląda dosyć biednie; jak Arial (ponadto jest bardzo droga, więc sobie ją odpuścimy).

Podczas rozmów na slacku doszliśmy do wniosku, że optujemy za czcionką Kabel. Niestety jednak jest ona płatna 35$ za wersję Pro z polskimi znakami (info od Raptorego). Poszukując w internecie darmowej wersji poglądowej nie znalazłem tej czcionki i nie możemy jej przetestować. Nie wiem czy możemy się na nią zdecydować nie mogąc jej przetestować. Postanowiłem więc, że wysunę swoje propozycje czcionek darmowych z Google Fonts. Mój faworyt to Exo.

[Image: font_4.png]
[Image: font_5.png]
[Image: font_6.png]

I ZANIM POSTANOWICIE MNIE POŻREĆ ZA PROFANACJĘ SPUŚCIZNY EPSITEC
może najpierw popatrzycie na nowe propozycje i się o nich wypowiecie?
Darmowa != możemy sobie jej tak po prostu użyć. Trzeba dokładnie popatrzeć na licencje. Dotyczy to też (a może nawet w szczególności) tych płatnych, bo licencja Colobota wymusza na nas publiczne wrzucenie plików czcionki do repo z resztą danych, a taka redystrybucja podejrzewam że może być zabroniona (bo wtedy każdy może sobie taką czcionkę pobrać z naszych źródeł zamiast kupować)
DejaVu np. wymaga dołączania tego tekstu obok plików z czcionkami - https://github.com/colobot/colobot-data/...ICENSE.txt
To na pewno Deja Vu w edytorze CBOTa? Przypomina mi mocno Ubuntu Mono, które jest imho lepsze niż Courier... (Osobiście używam Consolas w edytorach na Windowsie).

Zakup Kabla wcale nie musi oznaczać, że będziemy mogli go wykorzystać (udostępniać) w grze. Licencja musi być zgodna z GPLv3, a wątpię, że kupiona licencja pozwala na udostępnianie za darmo (wtedy płatna licencja mijałaby się z celem...). Nie napalałbym się na niego zbytnio, mimo że wygląda najlepiej ze wszystkich, nawet bez polskich znaków.

Z nowych propozycji: Exo wygląda dobrze w interfejsie, ale w SatComie Lato się dużo łatwiej czyta i w interfejsie też wygląda spoko.
[Image: XvN5CTW.png] [Image: UYXyyMS.png]
Licencja google fontów głosi następująco


Quote:2) Original or Modified Versions of the Font Software may be bundled,
redistributed and/or sold with any software, provided that each copy
contains the above copyright notice and this license. These can be
included either as stand-alone text files, human-readable headers or
in the appropriate machine-readable metadata fields within text or
binary files as long as those fields can be easily viewed by the user.

Źródło http://scripts.sil.org/cms/scripts/page....id=OFL_web
IMHO Lato z tych 4 prezentuje się najlepiej, Kabel może być problematyczny pod względem licencji jak już wspomniano wyżej, do tego braki obcojęzycznych znaków, PT Sans nie wygląda źle, ale Lato jakby jednak przyjemniej, chyba przez tą grubszą kreskę, z kolei Exo już tak średnio się czyta, poza tym mam wrażenie że coś jest nie tak z literą W w SatCom.
Ciekawe czy są pogrubione warianty tych czcionek.
Spoiler :
[Image: unknown.png]
A może Josefin? Jest nawet podobna do oryginalnego fontu CeeBotów. Fakt. Nie ma polskich znaków. Ale jest darmowa. Można ją rozpowszechniać (licencja OFL), modyfikować i używać do rzeczy komercyjnych/niekomercyjnych.
Spoiler :
[Image: bvyLMRS.png]
[Image: gnZIJt4.png]
[Image: AnA8lA9.png]
Sorry for my English
[Image: 76561198127157465.png]
@tomangelo: Lato ma wszystkie warianty jakie potrzeba. https://fonts.google.com/specimen/Lato

@DavivaD: to ciekawa propozycja, niech wypowiedzą się inni.
Jak dla mnie Josefin jest ciut za cienki w porównaniu do poprzednich propozycji, zresztą litery wyglądają (przynajmniej dla mnie) jakby każda była położona na innej wysokości (po przyjrzeniu się w edytorze to może być tylko jakiś artefakt kompresji). No i brak nieanglojęzycznych liter. Ewentualnie zobaczyć grubszą jego wersję.
Znalazłem jeszcze Exo 2, które może wyglądać ciut lepiej niż zwykły Exo, do tego znacznie większa paleta stylów oraz znaków, co może być pewnym ułatwieniem w przypadku dodawania kolejnych języków.
Lato - http://prntscr.com/fwdylg
Exo - http://prntscr.com/fwdyse
Exo 2 - http://prntscr.com/fwdz03

Inną kwestią jest czy byłoby możliwe umożliwienie zmiany domyślnej czcionki, obecnie mamy hardkodowaną ścieżkę do 4 wariantów dvu_sans. Mogą znaleźć się tacy którzy i tak zechcą zmienić sobie font, a przynajmniej nie będzie to wymagać grzebania w plikach gry i zgadywania który wariant jest stosowany w którym miejscu.
Spoiler :
[Image: unknown.png]
Już wpłynęła prośba o zmianę czcionek na user friendly. Czekamy na realizację.


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)