Dzięki za rozjaśnienie.
Tak chodzi mi o składnię bardzo podobną do C++, dlatego nie brałem pod uwagę Lua czy Python. Generalnie chodzi mi o coś prostego. Znalazłem też podobne pytanie na stackoverflow.
Moje użycie języka skryptowego byłoby podobne do CBot'a w Colobocie. Miałbym własne wersje niektórych funkcji np. move(). Idea jest bardzo podobna.
Języka nie można patentować, ale tu chodzi o licencję na pliki źródłowe. Pytanie tylko jak bardzo by były zmienione, gdybym je wyodrębnił z Colobot'a lub gdybym użył tego CBot console version (nie wiedziałem o tej wersji, wy zrobiliście czy Epsitec?). Nie wiadomo ile % kodu z Colobota zostałoby na końcu i czy licencja GPL nadal by obowiązywała.
CBot ma coś takiego jak 'register function' i tam są te wszystkie specjalne funkcje z gry. Prawdopodobnie w swojej grze miałbym coś identycznego. Wykonanie tych funkcji byłoby robione przez grę, nie przez skrypt.
W sumie macie rację, może lepiej jest użyć czegoś szybszego. Na początku myślałem o czymś dziecinnie prostym, ale z kolei bardziej zaawansowani użytkownicy mogą chcieć czegoś więcej. Można dać coś co jest proste, a zarazem zaawansowane.
Ten AngelScript może być interesujący. W przyszłym czasie postaram się trochę o nim poczytać.
P.S. Planujecie w przyszłości wymienić CBot na coś innego (np. w Colobot 2)?
Tak chodzi mi o składnię bardzo podobną do C++, dlatego nie brałem pod uwagę Lua czy Python. Generalnie chodzi mi o coś prostego. Znalazłem też podobne pytanie na stackoverflow.
Moje użycie języka skryptowego byłoby podobne do CBot'a w Colobocie. Miałbym własne wersje niektórych funkcji np. move(). Idea jest bardzo podobna.
Języka nie można patentować, ale tu chodzi o licencję na pliki źródłowe. Pytanie tylko jak bardzo by były zmienione, gdybym je wyodrębnił z Colobot'a lub gdybym użył tego CBot console version (nie wiedziałem o tej wersji, wy zrobiliście czy Epsitec?). Nie wiadomo ile % kodu z Colobota zostałoby na końcu i czy licencja GPL nadal by obowiązywała.
CBot ma coś takiego jak 'register function' i tam są te wszystkie specjalne funkcje z gry. Prawdopodobnie w swojej grze miałbym coś identycznego. Wykonanie tych funkcji byłoby robione przez grę, nie przez skrypt.
W sumie macie rację, może lepiej jest użyć czegoś szybszego. Na początku myślałem o czymś dziecinnie prostym, ale z kolei bardziej zaawansowani użytkownicy mogą chcieć czegoś więcej. Można dać coś co jest proste, a zarazem zaawansowane.
Ten AngelScript może być interesujący. W przyszłym czasie postaram się trochę o nim poczytać.
P.S. Planujecie w przyszłości wymienić CBot na coś innego (np. w Colobot 2)?