Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pierwszoroczniak programowania w potrzebie.
#1
Witojcie!

Krótko, bo nie mam co sie rozpisywać.
Przygoda ze studiowaniem technologii chemicznej nie do końca okazała się być moją przygodą, więc skorzystałem z egzystencji tzw. Rekrutacji Zimowej i oto jestem na "Programowaniu i Technologiach WWW" (thanks CoLoBoT).

Fajnie, pięknie, tyle, że nikt mi nie powiedział, że programowanie, elektronikę i inne atrakcje zaczynam z poziomu drugiego semestru. Oficjalnie jestem na pierwszym, ale na zajęcia chodzę z drugim, a jestem jedynym, który doszedł... W skrócie, kolokwialnie rzecz ujmując jestem w dupie :'^)

ALE

Nie zamierzam się załamywać i poddawać, studentem jestem i jak trza wkuć to trza, a nie poszedłem studiować dla legitymacji. Niemniej, po tym przydługim wstępie chciałem się spytać:
a) Jaką literaturę dotyczącą C# polecacie?
b) Czy ktoś z Was nie ma jakichś prostych skryptów w tym pięknym języku do celów odwrotnej inżynierii. CoLoBoTa się uczyłem rozkładając gotowe rzeczy na kawałki i psując je na różne sposoby, z C# też przejdzie. Tym bardziej, że jestem "nieco" bardziej świadom, niż 13-letni Ziemniak.
c) Wszelkie rady jak przetrwać i jak się w tym kierunku rozwijać.

Wykładowcy/Ćwiczeniowcy teoretycznie nieco polecili, ale de facto chcieli, żebym sobie po prostu poszedł, plus im więcej tym lepiej.
Słowem zakończenia, może za jakiś czas w końcu się na coś CoLoBoTowi przydam i odwdzięcze za całkiem udane dzieciństwo.
Si vis pace, para bellum.

#2
Zakładając, że dzięki Colobotowi znasz podstawy programowania, myślę że warto zacząć na twoim etapie od programowania obiektowego z krótkim wstępem do uzupełnienia różnic w językach programowania, tzn.:

1. Typy danych w C#, alokacja pamięci, podstawy API, m.in. System.Console do operacji wejścia/wyjścia konsoli
2. Pętle (while, do while, for, foreach) i przetwarzanie warunkowe (if, switch)
3. Pojęcie klas i obiektów w C#
4. Tworzenie klas, dodawanie konstruktorów, metod, pól i właściwości, indeksatory
5. Hermetyzacja (zwana również enkapsulacją lub kapsułkowaniem), dostęp do danych w obiektach, modyfikatory dostępu (public, private, etc.)
6. Dziedziczenie i polimorfizm, podstawy diagramów klas z UML-a mile widziane
7. Interfejsy i klasy abstrakcyjne
8. Typy uogólnione, kolekcje
9. Wyjątki
10. Strumienie, dostęp do plików
11. Struktury, delegacje, wyrażenia lambda (opcjonalnie)
12. Graficzny interfejs użytkownika (opcjonalnie)

Należy zaznaczyć, że składnia C# różni się znacząco w niektórych kwestiach od składni CBota. Poza oczywistym brakiem funkcji występujących w CBocie do kontroli robotów, znajdziesz również występowanie wielu konstrukcji składniowych, które nie występują w innych językach, nawet w C++ czy Javie.

Przykładowe miejsce, gdzie możesz się douczyć: https://4programmers.net/C_sharp
"After three days without programming, life becomes meaningless."
~The Tao of Programming


Forum Jump:


Users browsing this thread: 3 Guest(s)