Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nowe tryby do ProgramoBitwy
#1
1. Piłka nożna (z CeeBot4):
- Zasady są proste. Trzeba zaprogramować kapitana drużyny i bramkarza.
- Skład drużyny: 1 kapitan, 1 napastnik, 1 obrońca, 1 bramkarz.
- Piłką może być biała materia organiczna z zmodyfikowaną fizyką (żeby można było ją popychać).
- Gra się kończy róznicą 5 punktów.
- Kamera jest z lotu ptaka.
Screen:
[Image: ybazurramama.png]



2. Wyścigi (z CeeBot4):
- Zasady:
1) Jeżeli grasz przeciwko komputerowi zaprogramuj swojego robota.
2) Jeżeli grasz przeciwko graczowi każdy z graczy ma zaprogramować swojego robota (max. ilość robotów do zaprogramowania: 10).
- Skład: Od 2 do 10 robotów-ścigaczy.
- Mapy mogą być różne. Od lądowych aż po latanie.
- Kamera: Dowolna
Screen:
[Image: n8lm0tt0dxjo.png]




3. Capture The Flag (pomysł z tego tematu):
- Zasady:
1) Zanieś flagę (przedmiot) wroga do swojej bazy.
2) Jeżeli Zbieracz został zniszczony zostanie automatycznie skrytka z nowym zbieraczem.
3) Jeżeli wszyscy zbieracze zostaną zniszczeni - GAME OVER
- Skład: 1 robot na kołach (Zbieracz), 4 działa na kołach (Ochroniarze), 10 zapasowych zbieraczy w skrytkach
- Mapy mogą być różne. Od lądowych aż po latanie.
- Kamera: Dowolna
Screen:
[Image: rh1n6wyapm9v.png]
Nawet do CTF przeportowałem mapkę Smile
DOWNLOAD

4. King of the Hill (@Emxx52 podsunął pomysł)
- Zasady:
1) Pierwsza i druga drużyna musi walczyć ze sobą i zdobyć kluczowe miejsce dla wygranej.
2) Rozgrywka trwa od 1-10 minut.
3) Wygrywa ten który najdłużej wytrzyma w kluczowym miejscu.
- Skład: 5 robotów organicznych na nogach z możliwością respawnu
- Mapa: Dowolna z zaznaczonym kluczowym miejscem (np. góra).
- Kamera: Dowolna
<BRAK SCREENU DLA TEGO TRYBU>
Sorry for my English
[Image: 76561198127157465.png]
#2
Pierwsze zadanie to raczej po przepisaniu kodu fizyki. Nie wiadomo czy obecny silnik pozwala dodać taki bezwładny obiekt i ile pracy wymagałoby zaimplementowanie czegoś takiego. Drugi powinien być wykonywalny.
Tak czy inaczej oba pomysły bardzo dobre, tylko najpierw kwestia czy możemy wykorzystać ćwiczenia z C4S w Goldzie.
Swoją drogą, to pojawiła mi się w głowie myśl o osobnej odmianie wyścigu, gdzie dochodziłyby także takie elementy, jak np. zużywające się ogumienie. Taka mini Formuła 1 Big Grin Byłoby to dodatkowe wyzwanie, gdyż kod przy wytyczaniu trasy musiałby uwzględniać także z jaką prędkością może wejść w zakręt, by nie wykręcić bączka. I lanie szampanem na końcu wyścigu Tongue
Ten mój pomysł pewnie nie przejdzie, ale chciałem uwolnić tą wizję.
Spoiler :
[Image: unknown.png]
#3
(09-22-2015, 02:59 PM)tomangelo Wrote: tylko najpierw kwestia czy możemy wykorzystać ćwiczenia z C4S w Goldzie
Szybciej zrobimy własne na ich podstawie w sumie. Jakoś wątpię by Otto nałożył jakiś specjalny patent na kurs piłki nożnej i wyścigi z CeeBot4 i CeeBot4-SCHOOL.

(09-22-2015, 02:59 PM)tomangelo Wrote: zużywające się ogumienie
Coś takiego było w BuzzingCars, gdy samochód zbyt długo jechał w lawie. Fajny ficzer w sumie.

(09-22-2015, 02:59 PM)tomangelo Wrote: Pierwsze zadanie to raczej po przepisaniu kodu fizyki. Nie wiadomo czy obecny silnik pozwala dodać taki bezwładny obiekt i ile pracy wymagałoby zaimplementowanie czegoś takiego. Drugi powinien być wykonywalny.
Tutaj również trzeba będzie specjalnie pozmieniać m.in. maksymalną szybkość i przyśpieszenie w fizyce/logice robotów. Poza tym, przydały by się prawdziwe modele dla BolidBotów, czy jak się one tam nazywały w CeeBot4 (dawno nie grałem...) zamiast PracticeBotów. Ciekaw jestem, czy gdybyśmy dostali źródła CeeBot3/CeeBot4, to w paczce byłyby też źródła renderu z cover artu, gdzie widać było te bolidy jako nieco zmienione PracticeBoty (swoją drogą mam wrażenie, że w ten cover art włożono więcej pracy, niż nad samą grafiką w tych CeeBotach...).

Odnośnie ogółem pomysłu na code battlesy, jestem za. Każdy rozdział zawierał będzie załóżmy po jednej konkurencji w każdej kategorii (ewentualnie różne mapki do wyboru) + po jednym, dwóch ćwiczeniach, by średnio zaawansowani mogli poznać choć trochę podstawy, jak kodzić by w ogóle te code battlesy grać bez konieczności zaliczenia i zakucia Exercisesów i Challengesów.
#4
Swoją drogą trzeba pomyśleć, gdzie można wcisnąć przepisanie fizyki, to i tak trzeba wykonać niezależnie od wprowadzenia tych pomysłów w życie. Do obencych milestone'ów raczej nie będziemy tego wrzucać, w nich jest już dość napięty grafik jeśli chodzi o grzebanie w kodzie (SDL2, modele, CBOT, CEGUI). Albo dodajemy do planu wydanie 0.1.9 (opóźni prace nad CBOTem), albo czekamy z tym do 0.2.x. Samo 0.3.0 chyba też przemianuje się na 0.2.y, chyba że przedtem wydamy 10 kolejnych wersji.
Trochę też wybiegając do przodu (w repo i tak na razie spokojnie, więc chyba można poteoretyzować), to pomyślałbym nad designem dla tych BolidBotów, o ile pomysł się przyjmie, rzecz jasna. Może coś w stylu samochodów klasy RC http://img2.findthebest.com/sites/defaul...976_i0.jpg ?
Spoiler :
[Image: unknown.png]
#5
Zapomniałem dodać ustawień kamery...
EDIT:
Dodano...
Wkrótce może wymyślę jakieś jeszcze inne pomysły na tryby.
I wymyśliłem!
CTF!
Opisałem ten tryb w pierwszym poście Smile
KOTH!
Też na górze.
Sorry for my English
[Image: 76561198127157465.png]


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)